Färdigjobbat!

publicerat i ;
Ja f rom på måndag och 3 månader framåt så är jag ledig!! Eller iaf från mitt jobb, nu ska jag bara ta hand om allt här hemma! ; ) Men det känns faktiskt nästan som semester, jag har massor med projekt och saker som jag inte har hunnit med alls nu när jag jobbat så de ska jag ta tag i direkt på måndag!

Har sjukt nog nästan hela nästa vecka redan inplanerad men å andra sidan gillar jag att planera, listor och att-göra-listor får mig verkligen att gå igång. Det är nästan bättre än att GÖRA det som jag planerar inför...hur knäpp är man då??

Imorgon är det ju Halloween eller Alla Helgona och jag vill nog hellre kalla det för Alla Helgona, jag har tänkt att åka ut till min farmor och farfars grav och tända ett par ljus. Har av någon konstig anledning inte varit till deras grav sen farmor begravdes för 5 år sedan och nu ligger även min farbror på samma kyrkogård, dog för snart 1 år sedan, så nu känns det som om att det verkligen är dags att få tummen ur.
Gillar inte att vi i Sverige måste ta till oss alla Amerikanska "högtider", nu kommer det att komma små häxor och läskiga gubbar att plinga på här i morgon och tigga godis...Det gjorde väl ingenting om det nu inte blir som förra året då det kom 12-14-åriga killar och tjejer och plingade på vid 21 tiden och väckte båda barnen...=( Varför inte låta oss fira Alla Helgona och de högtider som vi brukar? Varför måste vi apa efter USA? Ja ja får väl svänga förbi affären imorgon och köpa hem lite godis så att det finns något att bjuda på så man slipper buset! ; )

Kommentera inlägget här :