Farligt...

publicerat i ;
Jag har alltid varit en sådan männniska som gillar att vara brun och har solat ett par gånger i veckan i solarium. När jag bodde hemma hade vi t om solarium hemma så alla vi kvinnor i familjen använde det flitigt.

På äldre da´r så har jag dock blivit lite mer försiktig och ju mer man läser om hudcancer och kopplingarna till solarium ju mer har jag kännt att det inte är värt att riskera min hälsa för att få vara lite brun. Nu har jag dessutom solarium uppgraderats till den största risk-klassen vad gäller framkallande av hudcancer. Så nu är det inte ens ett alternativ för mig.

Läser dock hela tiden om folk som solar och ganska så flitigt...jag är ingen "moraltant" annars men i det här fallet så fattar jag faktiskt inte hur man tänker?? Är det så viktigt att vara brun att man är villig att riskera sin hälsa?

Inte för att det är kul att vara blek som en albyl men det finns ju faktiskt brun utan sol - produkter. Den här som finns att köpa på Apoteket är min favorit och ger en jättebra färg!



Kommentera inlägget här :