Lite tacky kanske...

publicerat i Vardag;
men idag har jag verkligen älskat hela min stökiga, bråkiga, trotsiga och underbara familj!! Det är inte så ofta jag verkligen känner mig tacksam för att vi har lyckats få 2 undrbara barn trots diverse svårigheter. Det är faktiskt ganska så märkligt när man tänker efter att jag/vi trots allt kämpade i 4 långa år innan Filip kom till oss. Att vi sen lyckades få en barn till är ju helt otroligt bara det! <3

Jag och maken har hela tiden varit väldigt överens om att vi är fullkomligt nöjda med 2 barn, dels för att G känner sig för gammal ( han fyllde 40 strax innan Moa föddes ) och sen har vi ju inte helt lätt för att bli gravida som sagt. Jag har ju dock 12 ägg ligger i frysen på USÖ i Örebro som ligger kvar där till 2012.. så möjligheten finns ju kvar..
Vi har som sagt hela tiden varit väldigt överens om att 2 barn är helt tillräckligt men så idag så började vi tramsprata lite med barnen om de skulle vilja att vi fick en bebis till, Filip pratade ett tag väldigt mycket om att han ville ha en lillebror. Då säger G helt plötsligt att han gärna vill ha en bebis till?!?! WHAT??  =) Så nu är disskusionen uppe igen! Jag har ju själv 2 systrar och tycker att det vore trevligt ifall mina barn fick uppleva samma sak som mig.
Mina systrar är mina allra bästa vänner och jag pratar med dem nästan varje dag och de vet allt om mig!



Mina underbara barn!




Idag har som sagt varit en soft dag som inleddes med att jag och Filip åkte ner på stan själva och uträttade lite ärenden! Så skönt att ha bara ett barn med sig och inte behöva jaga 2 barn som busar upp varandra hela tiden. ;)
Sen när vi kom hem så tog jag en prommis med vovvarna och Moa så att fröken kinkig fick somna, det blir ju så när man absolut ska gå upp vid halv 7 fast det är lördag!
När jag kom in från promenaden så hade vårt lördagsbesök dykt upp, ett par som vi gick i föräldragrupp tillsammans med för 5 år sedan och som nu tyvärr har flyttat. Vi umgicks en hel del så jag tyckte det var jättetråkigt när de flyttade och nu hinner vi tyvärr inte träffas speciellt ofta =( Tror det var ett år sen sist?!
Det var iaf jättetrevligt men som vanligt så går tiden alldeles för fort och de var tyvärr tvungna att åka vidare.

Sen fortsatte vi med mysdagen med en brasa och så duschade G och barnen och sen gosade vi allihopa i soffan medans jag och G kollade på "Så mycket bättre" - vilket underbart program!! Missade det tyvärr förra veckan men jag har sett snuttar på datorn och det känns som om att kvällens avsnitt var minst lika bra! Vilken skön människa Di Leva!



6 år gammal bild på mig och älsklingen! Lika kära nu som då! <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda G:

Starkt gjort att orka dra igång det hela igen! Våran lill-kille är IVF-barn och det var kämpigt tycker jag. Beundrar alla som orkar gå igenom det igen. Lycka till:)

Kommentera inlägget här :