Ut med det gamla och in med det nya!!

publicerat i Vardag;
Satte igång och storstäda idag, tänkte att det var lika bra att passa på medans hemmet ändå var tomt på barn och hundar, ja man också för den delen! ; ) Jag är mer effektiv när jag får vara själv och härja runt!

Tyvärr så blev jag deprimerad medans jag höll på och städade för trots att det blev rent och fint så såg jag verkligen hur slitet vårt hem är och hur mycket vi skulle behöva köpa nya möbler och köket skulle vi verkligen behöva göra om totalt!
Det är ett gammal 80-tals kök som är i furu och med ett hemskt beige kakel och fusk marmorskivor på bänkarna.
På golvet så ligger det dessutom ett fult, ljust parkett golv ( hur FAN kan man lägga in ett ljust, nästan vitt parkettgolv i ett kök????) som det har blivit små hål i och det är repigt och fult. Dessutom så hade de inte spikat fast listerna i köket utan bara limmat så nu när jag dammsuger och stöter till dem så lossnar de och ligger löst...
Fronterna på lådorna lossnar ibland och spisen börjar också ge sig...
Som ni hör så är det ju verkligen hög tid att byta ut det men kök är ju tyvärr en av de saker som är dyrast att renovera och just nu så är det inte riktigt läge med tanke på att jag kanske blir arbetslös i slutet på året... Och sen ska vi ju köpa bil också....pengarna rullar inte in riktigt lika fort som de rullar ut tyvärr...

Kände iaf att jag var tvungen att piffa upp hemmet lite grann så jag beställde 2 sådana här fina Pappelina mattor till köket, en kort att ha framför diskbänken och en lång att ha framför kyl och frys. Ser det konstigt ut att ha 2 likadana mattor??



Och sen har vi ju planer på att måla om vår hall vit och med en mörkgrå fondvägg så då tänkte jag att jag skulle passa på att byta ut överdraget till sittpuffen som vi har står där, idag har den ett beige överdrag som är fullt med hundhår och fläckar....så nu blir det ett sånt här!


Känner mig lite nöjdare nu när det är rent iaf men helst skulle jag ju vilja riva ut allt vi har och börja om från noll! ;D

Kommentera inlägget här :