Hur ska man göra?

publicerat i Jag;
Satt just och läste ett inlägg och kommentarerna på det här inlägget angående huruvida man ska ha syskon hemma från förskolan när det andra barnet är sjukt. Jag tycker att det beror alldeles på vilken sjukdom barnet har och sen började jag fundera på hur alla resonerar när det gäller att ha barnen hemma när man är sjuk själv?

Jag har haft jättedåligt samvete de här dagarna för att barnen får vara på förskolan medans jag ligger hemma, men sanningen är att jag aldrig skulle ha orkat ta hand om barnen hela dagarna.. Idag så somnade jag och sov i 2 timmar direkt när jag hade lämnat dem. Så jag är ingen superbra mamma som alltid orkar ta hand om mina barn som en del andra verkar göra. Jag tycker att det är mer värt att jag får vila och bli frisk i lugn och ro, precis som jag resonerar när det gäller barnen.
De behöver också få lugn och ro och vila när de är sjuka så är det bara ett av barnen som snorar och hostar så får det andra barnet gå så att det sjuka barnet får en chans att vila.

Men även om jag vet att jag gör rätt så har man som vanligt dåligt samvete, något som känner att jag konstant har nu när jag är mamma..



Mitt hjärta! ♥

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda G:

Vid magsjuka så ska man självklart hålla alla hemma. Vid förkylning tycker jag inte det. Bara för att en blir sjuk behöver faktist inte den andra bli det. Skulle ju kännas löjligt att inte släppa 12-åringen till skolan bara för att 2-åringen är snorig....

Kommentera inlägget här :