Soo far, so good!

publicerat i Vardag;
Då var första veckan, riktiga veckan..började ju lite smått förra veckan, avklarad med viktklubb. Jag har ju kört viktklubb förut och jag vet att det är bra, gäller bara att ha disciplinen på sig själv.
Men det är jag och en tjej på jobbet som kör båda 2 så vi peppar varandra och det känns jättebra!
I fredags så bjöd en tjej på jobbet på semeltårta men jag åt ett äpple istället och idag så var G och barnen iväg och köpte 2 stora påsar med lösgodis som de ställde på bänken i köket.....inte snällt men samtidigt så är det ju inte de som går på diet! ; )

Var sjukt sugen på att äta godis idag men jag höll mig och åt istället fruktsallad med lite glass till! Inte supernyttigt det heller men jag måste unna mig lite grann även om jag håller igen annars så tappar jag sugen totalt.
Nu har äntligen träningsvärken från onsdagens boxpass börjat släppa också så imorgon så blir det ett nytt träningspass, dock så har jag tagit långa promenader de andra dagarna den här veckan.
Kollade på "Biggest looser" häromdagen och promenader verkar ju vara effektivt, var en kille som gick jättemycket och han gick ner 16 kg på en vecka!!
Själv har jag "invägning" på måndag så då får vi se om det har hänt något på vågen.

Idag så skulle jag bara städa av toaletten lite grann men det slutade med att jag gjorde en storstädning och nu är alla julsaker undanplockade och det är dammfritt överallt. Varar ju tyvärr inte så länge men just nu så känns det bra!
Sen tog jag med mig F och hundarna på en liten promenad  , måste ju passa på och vara ute när solen skiner för en gångs skull.

Sen har resten av dagen mest vara slappande, jag köpte 2 fina klänningar från en Köp och sälj sida på facebook. Måste bara gå ner ett par kilon också så att jag får på mig dem! ; )

Planen för morgondagen är att gå upp i skogen bakom vårt hus och grilla lite korv, ett par av våra grannar har gjort iordning en jättefin grillplats där. Men det beror lite på vädret såklart..



Jag och mitt lilla ♥

Kommentera inlägget här :