Dagen går fort ändå....

publicerat i
Ja trots att jag var hemma och vabbade så har den här dagen bara flugit förbi och jag har inte ens hunnit städa toaletten som jag tänkt...det har jag iofs tänkt ända sen helgen så den klarar sig nog ett par dagar till ;)
 
Efter det vanlig plock och fixet här hemma så bäddade jag ner Moa i vagnen ( ja...det var liiite trångt men det gick!) och tog en rejäl promenad med vagn och hundar! Efter ett tag så märkte jag att det blev väldigt tyst i vagnen och när jag kikade ner så såg jag det här....
 
 
Damen sov som en lite gris! Så då passade jag på att gå lite längre och hon snusade vidare hela promenaden och lite till efter det.....vilket innebär att hon inte alls har någon lust att sova nu....
 
Hämtade F när han slutade skolan och eftermiddagen ägnades åt att surfa på en massa olika sidor och jämföra perukfärger....jag ska beställa en ny peruk och det är en hel djungel att försöka klura ut hur färgerna ser ut i verklighetem...
 
På den ena sidan så kan de se helt ok ut och på en annan ser de ut som skrutt! Så jag googlar, skriver upp nummer på färgerna och så googlar jag ännu mer och är inne på en miljard olika sidor som säljer peruker för att försöka få en uppfattning om hur färgen ser ut på riktigt.
 
Sen beställer jag från en amerikansk sida, det är betydligt billigare och mindre krångligt för mig att göra så än att gå via det urusla svenska landstinget!
Jag betalar ca 1000:- för en peruk från USA och om jag ska gå via landstinget och få en subventionerad så betalar jag 700:-......hmmmm....då har jag dessutom bara ett visst antal peruk att välja mellan så valet är rätt lätt!
 
Nu blev det en lite ljusare variant men samma modell som jag har nu ( förhoppningsvis är den ljusare, det vet jag aldrig förrän jag har den i handen vilken färg det verkligen blev! )
 
Passade även på att beställa en fin blus från BonPrix som jag fick syn på när jag bläddrade igenom deras katalog som damp ner i brevlådan idag.
 
 
Snygg till ett par ljusa jeans tänkte jag!
 

Sen så har jag letat efter den här fina klänningen till Moa
 
 
Den är från How to Kiss a Frog men verkar vara tokslut överallt =(  Så om någon ser en sån i stl 4 eller 5 år så kan ni väl hojta till!

Kommentera inlägget här :