Ta tag i saker!

publicerat i
Har haft ett litet projekt här hemma att jag skulle måla om en ful brun skohylla från Ikea, vit ska den bli och så ska jag fixa till en dyna som ska ligga ovanpå.
Har målat lite då och då när jag haft tid, har liksom dragit mig för måleriet för att det är så satans pilligt att komma åt överallt men idag så målade jag iaf sista lagret och nu ska den bara torka så är den färdig sen.
 
Då tänkte jag att jag skulle passa på och göra klart dynan och sy överdraget med tyget som jag köpte på Ikea i lördags....kruxet var bara att när jag skulle ta fram symaskinen så hittade jag den inte....Kom på sen att syrran lånade den för typ ett halvår sen...så det blev inget med det....
 
Passade istället på att beställa vårskor till båda barnen, F har ett par Hummel som han hade hela förra säsongen och även om det är en dyrare sko så tycker jag att de är helt suveräna så det blev ett par till Moa med nu.
 
Hon fick dessa:
 
 
och F fick ett par mörkbruna i samma modell.

 
Dagen idag började toppenbra! Det första jag fick se var ett sms från en av mina bästa vänner att hon äntligen fått sin bebis!! En superfin liten pojke blev det! Grattis!! ♥
 
Tvingade sen mig själv ut på min vanliga morgonrunda som var både tung och kall, såååå less på denna kyla nu!!
 
Jobbade fram till lunch och som vanligt så ringde telefonen helt hysteriskt precis innan jag skulle gå hem, som vanligt innan storhelger...
Var sen och handlade all påskmat innan jag hämtade barnen, hann även med en snabbis på Titt-Inn där jag köpte en kofta som jag gluttat på flera gånger. Lite lagom tunn så den blir perfekt till sommaren.
 
Efter jag hämtat barnen så var vi till frissan, F klippte sig och jag fick hjälp att tunna ur min nya peruk lite så nu är jag sååå nöjd! Älskar dessutom den snygga färgen på den!
 
 
Funkar inte att vrida bilden av någon anledning...
 

Nu ska jag snart ta och hoppa i säng och hoppas på lite sovmorgon imorgon!
 
Glad påsk på er!!
 
Avslutar med en bild på mig i min nya top från H&M som jag gillar skarpt! : )
 
 
 

Kommentera inlägget här :