Lång vecka..

publicerat i
Ja detta kommer verkligen att bli både en lång och tung vecka... G har massvis med jobb vilket innebär att jag får dra hela lasset här hemma med att städa, hämta och lämna barn, gå ut med hundar...osv osv.
Jag började med att jobba heldag igår och sen bara hämta barn, hem och vända och så tillbaka till dagis för sommarfest.
Skulle ha behövt dammsuga också igår men efter att ha fixat mat, lagt barn och gått ut med hundarna så var jag helt slut...
Har även ångest över att jag inte har tränat på flera dagar, känner direkt hur jag börjar slarva med maten och känner mig flabbig och äcklig =( Det positiva med det hela om jag nu ska se något positivt med det är att min fot känns bättre iaf.
Imorse hade jag dock tänkt att jag skulle hinna ut och ta ett par varv i spåret innan G åkte till jobbet men antingen så ringde aldrig min klocka eller så sov jag så hårt att jag inte hörde den... Så istället för att vakna kl 04.40 som planen var så vaknade jag 05.30 och då var mannen på väg ut genom dörren så det blev ingen springrunda.
 
Får väl se om den hinns med ikväll, jag är skeptisk...oftast så vill jag bara kollapsa i soffan när alla "hushållssysslor" är avklarade, det är ju därför som jag tycker att det är så skönt att träna på morgonen för då är man liksom klar för dagen!
 
Imorgon ska jag ställa dubbla alarm och kolla att de funkar också! ; )
 
Snart är det ju skolavslutning och i helgen ska mamma och jag upp på stan och beställa blommor till alla "barn", äldsta systersonen tar ju studenten, hans lillebror slutar 9:an och Filip slutar 1:an - det är stort! =)
 
Så det ska inhandlas presenter och beställas blommor, får väl hoppas på att det blir fint väder till skolavslutningen också ja eller gärna fint väder från onsdag nästa vecka t om måndag då jag har lite ledigt! =)
 
Igår klickade jag hem en legogubbe som F verkligen har önskat sig, den ska han få i present på skolavslutningen tänkte jag.
Sen fick jag sms från Babyshop att de gav 25% rabatt på ett helt köp så då passade jag på att klicka hem dessa plagg
 
Shorts från Geggamoja till Filip
Supersöt byxdress från Minirodini till Moa
Gosig extra tröja till Moa från Popupshop
 
Jag har ju egentligen rätt svårt för byxor som är tighta hela benet eftersom jag tycker att jag har för tjocka ben men idag så har jag på mig dessa supersköna OCH snygga jeans från Meandi och jag måste erkänna att det sitter nog mest i mitt huvud. Det som stör mig mest idag är nog den valken som bildas i midjan dock....=/
 
 
 
Nej nu jobba så att ekorrhjulet kan fortsätta snurra....
Ha en bra dag!
 
   
 

Kommentera inlägget här :