Galet effektiv!!

publicerat i
Shit vad man kan om man vill! ; )
Hade bestämt redan igår kväll att jag skulle springa imorse och lagt fram kläder och allt, ställde klockan och gick och la mig. Hade pratat med G innan jag gick och la mig och han sa då att kanske , kanske skulle han stanna kvar i Örebro när han jobbat färdigt.
Han spelade på en konferens och skulle jobba till midnatt ca. Dock så vaknade jag vid 03,30 av att jag var tvungen att gå upp och kissa och slängde då ett öga på telefonen och ser att jag fått ett sms av honom vid 00,30 att han sover kvar för han hade inte jobbat klart ännu.
 
Då blev ju jag i valet och kvalet hur jag skulle göra...jag vet ju att barnen aldrig vaknar före 6 men så slog ju den där lilla djävulen till som sa" Ja men tänk om!!" men jag trotsade den och bestämde mig för att köra på enligt min planering.
När jag hade legat där och funderat en stund så var det nästan dags att gå upp iaf så jag sov inte så mycket efter 03,30...min klocka ringer 04,40 när jag ska springa.
Sagt och gjort, upp och på med kläderna, kikade på termometern och den stod på -4,8...brrr...så det fick bli en extra fleecetröja på. Väckte Sigge och gick morgonprommisen med honom och sen lämna av honom inne och stack iväg på min vanliga runda.
Gick ovanligt bra och jag sänkte min kilometertid med över 10 sekunder, brukar gå sådär att springa när det är lite kallt men nu hade jag ju en extra morot! Klarade av dagens 30 burpees och lite strech och planka också.
 
In och inget barn var vaket ännu...puuuhhh... Fortfarande uppe i varv så slet jag av mig svettiga kläderna och började plocka ur diskmaskinen och fixa frukost till Sigge. Klockan är nu ca 05,45.
Då kommer Filip upp och sätter sig i soffan, sen börjar projekt väcka-ilsket-barn....Moa har ett hemskt morgonhumör och gillar INTE att bli väckt...men det gick ovanligt bra och när jag vet att hon är vaken ordentligt så hoppar jag in i duschen.
 
Väl färdig i duschen så är hon ca 06,10 (en stor fördel ibland att inte ha något hår att tvätta ; ) ) och jag bäddar alla sängar samtidigt som jag medlar mellan 2 trötta barn som slåss i soffan och försöker smörja in mig och klä på mig.
06,25 är jag nästan påklädd, sängarna bäddade och jag börjar fixa med min frukost och tar fram kläder till barnen.
06,40 är jag klar med min frukost, havregrynsgröt och ett kokt ägg; och har fixat den obligatoriska äggmackan som jag alltid har med mig till jobbet. Hojtar till barnen att det är dags att sätta fart och går för att klä på mig det sista och borsta tänderna.
 
06,55 är alla påklädda och har borstat tänderna och nu är det bara det sista kaoset kvar, få på ytterkläder, se till att frukt, extrakläder och ev. läxor är med i väskan.
07,02 rullar vi hemifrån och 07,15 är båda barnen lämnade och jag är på väg till jobbet där jag kliver in 07,20...PUST!!
 
Rätt bra jobbat tycker jag faktiskt om jag får säga det själv! ; )
 
Dagens outfit blev ett säkert kort med Lola både upp och nertill
 
 
Make a wish dress och blockrandiga leggings (som jag upptäcker nu inte syns alls....)
 
 
Nu ska jag jobba några timmar till, hämta barnen, hem och fixa mat till dem, byta om och så gå över med barn och hundar till syrran där de får vara ett par timmar tills deras pappa kommer från jobbet. För jag ska ut på en liten tjejmiddag ikväll!
Supertrevligt ska det bli och det blir nog både ett och 2 glas rött tror jag!
 
Ha en bra fredag allihopa! ♥

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ulrica:

Unna dig ett par glas rött, det är alltid trevligt :). Hoppas ni får en trevlig kväll.
Skönt när man får mycket gjort på mornarna. Jag är som mest effektiv då och eftersom jag aldrig sover länge så får jag en heldel gjort innan övriga familjen vaknar. Nackdelen är dock att jag däckar tidigt på kvällen istället.....

Kram!

Svar: Tack! Det ska jag! :)
Kram
Marita

Kommentera inlägget här :