Att ha en ovanligt grå måndag efter en fullspäckad helg!

publicerat i
Ja vädret har ju inte varit det roligaste i helgen men å andra sidan så har jag inte ägnat mig åt några utomhus aktiviteter så då spelar det ju egentligen ingen roll.
 
I fredags så hade jag och barnen en skön hemmakväll, G jobbade sent i Örebro och kom inte hem förrän framåt morgonkvisten på lördagen.
Moa var iofs iväg på disco men det var bara en timme, men det var Halloween disco så hon var lite utspökad. Dock så vägrade hon bestämt att bli sminkad till något läskigt ; )
 Lördagen startade vi i ett lugnt tempo och jag tror inte vi kom ur pyjamasen förrän till lunch, SÅ skönt att ha en sådan morgon ibland.
Sen fick vi sätta fart för Moas klass skulle ha disco på kvällen och hår skulle lockas, popcorn poppas och G skulle sätta upp lampor och ljud.
 
 

Tog sin lilla tid kan jag lova att locka hennes hår, både tjockt och långt!
 

Färdiglockad!
 
 
 
Finaste! ♥
 
 Värsta disco tightsen!!
 
 Redo!
 Brorsan agerade discjockey!
 
Mycket lyckat disco men det var en otroligt trött mamma som landade i soffan efteråt, att underhålla 17 stycken 6-åringar tar på krafterna kan jag lova!!
 
Så vi krashade i soffan hela familjen och kollade på "Så mycket bättre".
 
Igår så var det dags för sista Lola visningen för den här veckan, intensiv vecka med 3 visningar och den sista igår var en bit bort så jag fick starta tidigt. Tur att vi fick en timme extra på morgonen!
 
Loveopard linne och halsband med älva på inför dagens visning!
 
Visningen gick bra även om det var lite trist att åka i det gråmulna vädret, passade dock på att lyssna på lite P3 dokumentärer. Sånt som jag aldrig tar mig tid till annars, så en liten bonus iaf!
 
Väl hemma så hämtade jag barn och hund som hade varit hos min syster eftersom G hade åkt iväg och jobbat igen - de har riktigt mycket att göra på jobbet just nu....tråkigt!
Vi fick lite kvällsmat där och sen var det bara hem och fixa iordning inför måndag igen och knappa lite ordrar.
 
Barnen har ju höstlov denna vecka och G ska vara ledig f rom onsdag så det är bara måndag-tisdag som de behöver vara på fritte och F har jag sagt att han behöver bara vara på fritte fram tills lunch för då vet jag att han får i sig lite riktig mat iaf.
 
Dagens idag är en riktigt trött sådan för jag har sovit SÅ illa inatt, drömt massor och så kom Moa och la sig i vår säng och snurrade runt...
 
Spiffy chinos från Lola ( SÅ mjuka och sköna), Lola linne och en kofta som jag köpt på Smultrongården i Örebro.
 
 
 
 
 
Dessutom så började jag dagen med att gå till tandläkaren på undersökning och så betalade jag för när jag var där sist och de slipade ner en tand så 1600:- fattigare blev jag på ett lite huj....
Men nu kan den här veckan bara bli bättre!!
 
 

Jag och min prins! ♥
 
 
 
Crazy mamma och crazy barn! =)
 

Kommentera inlägget här :