Underbart är kort!

publicerat i Dagens outfit, Familjen, Glädje, House of Lola, Jag;
Ja herregud vilken underbar helg det har varit! Ljuvligt väder och jag har gjort roliga saker!
 
I lördags så gick jag upp lika tidigt som vanligt för att hinna springa en sväng innan jag skulle hoppa in i bilen och åka till Örebro där jag skulle möta upp mitt resesällskap till kickoffen i Nyköping.
 
 

Kallt på morgonen dock så då fick sjalen åka på!
 
 
Enligt väderappen så skulle det bli sol och riktigt varmt så klädseln ( som jag tyvärr inte hann föreviga) blev waterfall dress som jag fyndade på rean.
 
 
 
Den är iaf grymt skön att ha på sig tack vare det underbara materialet den är gjord i, micromodal heter det och är ett tungt och mjukt tyg. Fick många komplimanger under dagen så det var roligt och gjorde mig glad. =)
 
Det var som sagt en väldigt varm dag och vi var mååånga fina säljare som var på plats och det var vaaarmt i lokalen där vi satt...puhh! Men en otroligt rolig och inspirerande dag och nu läääängtar jag efter att få hem de fina kläderna och längtar ännu mer efter att få komma ut och visa dem för alla kunder!!
 

Som tur är så har jag min första visning inbokad redan på onsdag, på självaste premiärdagen, så jag kommer igång direkt! Det känns jättebra! Är alltid så frustrerande annars att se alla andra säljare som är ute och visar medans man själv bara väääääntar på att få komma igång!
 
Jag var hemma igen vid halv 9 på kvällen och då sjönk jag ner i soffan och chillade med familjen och kollade på film.
 
Söndagen bjöd på lika fint väder den och jag hade bestämt med min mamma att vi skulle möta upp henne nere vid sjön för lite picknick och sol och bad. Hon fyllde år i torsdags så vi grattade henne lite i efterskott.
 
Stället vi åkte till ligger vid min systers sommarstuga och ligger lite för sig själv så det är oftast inte så mycket folk där och igår var det helt folktomt där så vi hade hela stranden för oss själva! Så skönt!!
 
 

Det blev ett premiärdopp i Hjälmaren för i år, 23 grader var det i vattnet så det var helt ok!
 

Barnen roade sig mest med att fånga upp allt sjögräs i vattnet!
 
 
Jag njöööööööt av solen, soldyrkare som jag är!
 
 
 
 
Vi hade några underbara timmar därnere och även Sigge fick vara med och doppa tassarna så han var också trött när vi kom hem.
 
 
Moa fick ju en ny cykel när hon fyllde år så nu är det intensiv träning som gäller på den, vore ju så skönt att kunna cykla en sväng hela familjen.
 
Pappan i familjen har mer tålamod än mamman så han fick ta över jobbet denna gang..;)
 
 
 
Nu är det måndag igen och en fullspäckad vecka framför mig med många lola visningar och föräldramöte på skolan men jag känner mig peppad!
 
 
 
Dagens blev grå eastern, linne i dove peach och ladybird i loveopard powder. Mjukt och skönt men ändå snyggt!

Kommentera inlägget här :