Att ha haft en ledig dag utan en ledig stund

publicerat i House of Lola, Jag;
Japp igår hade jag tagit ledigt. Planen var att jag skulle fixa med kollektionen, det är mycket pyssel just i säsongsstart. Man ska galga och märka upp alla kläder, skriva ut alla dokument som behövs och framför allt läsa in sig på alla fakta kring kollektionen och orderläggning. Samtidigt så håller jag på och försöker ragga värdinnor, går lite trögt och då blir jag lite stressad...även om jag vet att det kommer att komma folk som vill ha visningar så vill jag ha lite bokat nu direkt i början.
Alltid skönt att få komma ut och visa direkt när säsongen börjar. Nu har jag en visning ikväll, hemmavisning på lördag och visning på söndag så det är en helg ok start och jag borde sälja för mina 10 000:- som krävs för att få min säljrabatt redan denna vecka.
 
Har redan lagt en order på byxor för mitt presentkort som jag vann på kick-offen men jag vill ju ha mer men det vill jag ju inte handla för fullpris... ja ja...en liten utsvävning bara..
 
Här kommer lite bilder på nya kollektionen och på hemsidan finns det en lookbook där man kan se mer av kläderna!
 
 
 
 
 
Finns mycket fint så det kommer nog att bli en dyr vår detta också!
 
Så direkt jag vaknade igår så började jag att galga och märka kläderna för det är det som tar absolut längst tid, jag hade börjat med barnkläderna redan i måndags kväll och då hjälpte Moa mig att packa upp och prova.
Märks vem hon ärvt sitt intresse ifrån iaf! ; )
 
När barnen vaknat så satte vi fart med frukost och alla morgonbestyr innan jag skjutsade dem till skolan, sen åkte jag direkt till gymmet och sprang 20 minuter på löpbandet och körde en WOD. La på rejält med tyngder så jag skakade i både armar och ben innan jag var klar. Måste ju öka motståndet lite och efter att ha tagit den här bilden på mig själv i måndags kväll när jag provade kläder så insåg jag att träningen ju faktiskt har gett lite resultat iaf! ; )
 

Rätt snygga ben tycker jag!!
 
Moa och jag provade lite mössor också, den som vi provar kommer i gråmelange och dove peach, så fina färger båda 2.
 
 
 
 
 
Efter gymmet så åkte jag till Netto och handlade lite ( bland annat kuddarna jag visade er igår) och sen förbi Granngården och köpte hundmat.
 
Hem och in i duschen och sen svara på mail och skriva ut dokument... Hoppade i kläderna för att hinna ut en sväng i solen med Sixten och rasta honom innan jag skulle ner på stan och klippa ur min nya peruk...stress, stress.
 

Underbart med sooooool!!
 
Efter klippningen så var det dags att hämta Moa från skolan, tiden går fort när man är ledig....jag hade inte ens hunnit äta lunch ännu så efter att hon och jag varit och köpt en present till kalaset som hon ska på på fredag så tog vi en fika. Hon fikade och jag åt en mycket sen lunch ; )
 
Sen var det bara att stressa tillbaka till skolan eftersom hon skulle gå på dans på eftermiddagen.
Medans hon var på dansen så åkte jag hem och mötte upp F som precis kommit hem från skolan, plockade undan i köket och dammsög av huset.
 
När jag hämtat Moa igen så svabbade jag alla golv och städade toaletten, sen fortsatte jag plocka med kläderna och rent allmänt i hela huset.
 
Så även om jag hade fullt upp hela dagen så fick jag mycket gjort och sådana dagar gillar jag! =)
 
Idag så är det premiär visning så jag ska snart kasta mig hem för att hinna laga mat innan jag ska åka, har en bit att åka till dagens värdinna så jag hoppas på att de handlar bra! ; )
 
Avslutar med en dagens som kändes lite tråkig idag när jag stått och plockat med alla nya fina, våriga kläder!
 
 
 

Dessa mörka eastern byter jag gärna ut mot sol och dessa ljusa istället!
 
 

Kommentera inlägget här :