Att känna mig förvirrad..

publicerat i Jag;
Har en sån kväll när jag funderar mycket, blir ofta så när G jobbar och jag är själv hemma med barnen. 
Ikväll funderar jag på mina kompisrelationer.. För de som inte känner mig väldigt väl, eller ja även för de som gör det t om, så verkar stenig som om att jag har extremt gott självförtroende. 
Vilket jag absolut inte har..jag har lärt mig att jag ÄR bra på somliga saker och jag försöker bli bättre på att ta emot komplimanger och att inte förminska mig själv. 
Men och här är ett stort men...när det gäller mina vänner eller de personer som jag betraktar som mina vänner så är det bara några stycken ,och då räknar jag med mina systrar, som jag verkligen kan vara helt mig själv med. 
Annars så funderar jag ofta på vad jag ska säga och svara för att det ska bli "rätt" och jag har svårt att få till det dör naturliga och spontana. 
Känns ofta som att jag "misslyckas" dvs att jag gör eller säger ngt fel som gör att den personen blir besviken på mig och därför drar sig undan. 
Jag har svårt att få en bekantskap att gå över till något mer än bara en bekantskap även om jag vill och jag inser att personer som jag kanske betraktar som mina nära vänner kanske inte ser mig på samma sätt.. 

Jag försöker att inte låta det göra mig ledsen utan att fortsätta fokusera på mig och min familj, det viktigaste är ju ändå att vi mår bra, men jag skulle ju ljuga om jag sa att det inte rör mig...för det gör det.. 

Men men...det är inget jag kan göra ngt åt just nu och jag försöker intala mig själv att om människor inte gillar mig som jag är så är det deras förlust. 





Knipsade några egobillder när jag var ute med hunden i syrrans jacka som jag blev helt kär i! ❤️ Måste hitta en egen!! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Kanske just det man gör fel. Man försöker så in i bängen att göra och säga rätt saker så det blir knas i allafall. (Känner igen det där så mycket) Sen är det väl så att vissa människor funkar man bara inte med, hur mycket man än vill (och försöker) Hoppas vädret vänder hemma, i Grekland är det alldeles för varmt just nu. Aldrig är man nöjd. 😊
Kram

Kommentera inlägget här :