Att känna mig lite piggare!

publicerat i Dagens outfit, House of Lola, Jag;
Gårdagens vårrus gick riktigt bra!! Tur hade vi med vädret, lagom till start så sken solen och det var perfekt väder att springa i.
Mitt mål var ( som vanligt) att klara av 5 km på under 30 minuter, jag har ju varit så irriterande nära de senaste gångerna. Samtidigt så är det ju inte helt lätt att hålla sitt eget tempo när man ska trängas med 7000 andra tjejer.
Men nu hade vi ställt oss långt fram, direkt efter tidtagningsgruppen så vi hade iaf den större delen av massan efter oss.
 

Galet mycket folk!!
 
Men benen kändes pigga och jag lyckades att hålla ett hyfsat tempo hela vägen och när jag gick i mål så stod klockan på 29,45!! YES!! Kanske inte en superbra tid egentligen men för mig så är det en kanon tid och framför allt att jag uppnådde mitt mål för första gången på länge känns sååååå bra!!
 
Jag och min bästa Erika efter målgången!
 
Det är ju dock alltid svårt att komma ner i varv när man varit igång lite senare på kvällen och G kom också hem sent eftersom han hade jobbat så vi låg och pratade och släckte inte lampan förrän kl 23. Det är väldigt sent i vår värld ; )
 
Så imorse var det lite trött både här och var, barnen hade också somnat lite senare än vanligt eftersom farmor var barnvakt och inte lika hård på att få dem i säng som jag och G är.
 
Men solen sken så det gjorde att det inte var så farligt att stiga upp iaf och det är ju torsdag idag vilket innebär att det är fredag imorgon! Wohooo!!
 
Ska dock iväg på träff på kvällen imorgon och sen är det full fart hela helgen men det blir nog bra ändå, vila får man väl göra när man blir pensionär. ; )
 
 
Dagens idag blev ladybird i loveopard ( fick vi som present på bonushelgen), grått linne under från Blingo och nertill lovely lola skirt och beiga converse.
 
 
 
Invigde också det nya lola halsbandet som heter Hidden Friend necklace, har tyckt att det är så fint på alla andra men inte fått tummen ur att beställa det till mig själv.
 
På tal om halsband så klickade jag hem en Morsdag present till mig själv igår, jag veeeet ju att min kära make inte kommer att komma ihåg att köpa något och än så länge så är ju barnen lite för små för att köpa något själva.
Så det blev ett sånt här fint från Bud to rose.
 
 
Enkelt men snyggt som jag gillar.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lollo:

Grattis till målgången i Vårruset! Så bra gjort och många människor som också svettas och springer. Kan tänka mig att det inte är helt lätt att springa när det är så mycket folk i vägen :-)

Vad roligt att du skriver om att vila får man göra som pensionär. Jag brukar säga att sova får man göra då haha
Eller på hemmet så att säga. Då är det säkert så ont om personal att det är det enda man får göra - att ligga och sova alltså...
Ja livet är hektiskt ibland - lite för mycket många gånger säkert. Men samtidigt så att det ju härligt att det händer saker också. Det får man ändå säga.

Vilken supersöndag det var i helgen! Helt galet med erbjudandena som bara sålde slut. Det är ju dubbelt det där tycker jag med att det finns begränsad upplaga av kläderna. Å ena sidan så är det ju inte kul om man själv inte får tag i det som önskas. Men å andra sidan tycker jag om att jag kan gå runt på jobbet, ute, i affären mm och inte se "alla" i samma kläder. Jag tycker om att vara lite unik där :-)

Tack för inspiration med kläder! Alltid så kul att se hur du har satt ihop dagens outfit. Blev ju inspirerad av dina Diamond pants så nu har det landat ett par hemma hos mig :-) Har tvättat dem idag så vi får se när de ska användas och provas. Inte så van att ha häng så det blir ju spännande. Men de känns så mjuka och sköna...

Vilket fint halsband som du får på Mors dag. Inte dumt alls att köpa det själv. Här har jag skrivit en lista på halsband som jag kan tänka mig. Tycker om att ha halsband! Och byta mellan olika. Men inte just nu med en liten son som gärna drar i dem, men på jobbet passar det fint.
Dock så tror jag inte att han köper något av dem. Det har nämligen kommit ett paket som kan tänkas vara till mig på söndag - men det är platt :-( så inget halsband där inte... Eller kanske man får båda!?!

Ha det gott så här i mitten av veckan och hoppas att det lugnar ner sig mot helgen.
Sen tycker jag nog att det borde komma lite fler kommentarer från läsare allt - så jag sänder ut en blänkare om detta nu! :-)

//Lollo

Svar: Vad härligt att vakna till en sån kommentar som din! 😃😃
Hoppas att din man överraskar trots allt och att du får ngt av de halsband du vill ha!
Här är det dags att kliva upp och köra igång med onsdag!
Ha en bra dag! 😊👍🏼
Kram
Marita

Kommentera inlägget här :