Att vilja komma ut ur dimman

publicerat i Barnen, House of Lola, Jag, Träning;
Ja den känns som om att jag har fastnat i en dimma, en förkylnings/allergi dimma... var ju lite halvdålig förra veckan men blev bättre och mådde riktigt bra när vi var och sprang vårruset och även dagen efter när jag var i väg och körde box så mådde jag kanon.
Men....sen vaknade jag upp på fredagen och kände mig som att jag blivit överkörd av en ångvält...ont i huvudet, täppt och allmänt mosig... Jag masade mig iväg till jobbet och orkade hålla i till lunch ungefär innan jag slängde in handduken och gick hem.. Hade en visning på kvällen dock så det var bara att pula i mig ett par ipren och åka iväg.
 
På lördagen sen så hade M dansuppvisning och först skulle de repetera på fm, jag vaknade ju tidigt som vanligt ( blir tooookig på att jag aldrig kan sova längre än max 7) men M tog en riktig sovmorgon och vaknade en dryg timme innan vi skulle vara borta. Och med tanke på att det INTE går att stressa den damen på morgonen så var det på håret att vi hann dit i tid.
 
Efter repetition så åkte vi hem och jag röjde i hemmet och började förbereda inför söndagens stora Happening!
Supersunday hos House of Lola!! Det är ju höjdpunkten på säsongen,eller iaf det mest hektiska dagen för oss säljare då de flesta har flera visningar inbokade på en dag och trycket i ordersystemet är oerhört högt!
 
Men innan det var söndag så hade vi en dansuppvisning att klara av.
 

Nöjd tjej i finklänning som mamman "trollat" fram. ( köpte den förra året men då ratade hon den helt...)
 
Repetitioner pågår
 
 Suddigt men koncentrerade tjejer som dansar inför publik
 
 
Tar emot publikens jubel! ;D
 
Hela kvällen gick sen åt till att förbereda mailutskick och skriva ut papper och orderblad inför morgondagen.
 
För kl 7 på söndags morgonen så smällde det, då mailade jag ut dagens erbjudanden till mina kunder och sen var det full fart hela dagen!
 
Kl 9 var jag ut hos dagens första värdinna och där blev jag även kvar en stund efter visningen var klar för att svara på mail och lägga ordrar.
 
Ordersystemet öppnade kl 10 och ca 20 över så var dessa byxor slut...
 
 
Behöver jag säga att de var poppis!!
 
Sen så gick dagen åt att ha visningar, svara på mail, inbox, lägga till i ordrar, ta bort i ordrar och sen hade jag sån tur att sent på kvällen när jag var inne i ordersystemet för att redigera några ordrar så ser jag att det har dykt upp några byxor i systemet igen så då lyckades jag knipa några åt mina kunder och även ett par till mig själv!
 
När kvällen kom så var jag trött i både kropp och knopp och däckade i säng för att sen vakna upp på måndag morgon med en sprängande huvudvärk....jag gick morgonpromenaden med Sixten för att sen inse att nej...jag kan inte åka till jobbet och må så här så jag sjukskrev mig, skjutsade barnen till skolan och åkte hem och la mig i sängen och sov ett par timmar till. Var nog ett av de klokaste besluten jag tagit på länge, att verkligen lyssna på min kropp istället för att som alltid vara duktig..
 
Efter en dusch så kände jag mig lite piggare och passade på att röja lite i barnens rum innan det var dags att åka och hämta hem dem igen.
Moas rum är alltid ett bombnedslag nu för tiden så det kändes bra att få komma in där och rensa upp lite grann bland allt pyssel.
 

En fin pelargon har hon iaf i fönstret!
 
Igår var det åter till jobbet om än en extra tidig morgon eftersom vi skulle lämna in "min" bil på service, så det blev ingen outfit bild men en lite utråkad selfie från bilen kan ni få iaf!  ;)
 

Älskar mina nya solisar även om jag ser ut som en humla med dem på mig! ; )
 
Idag bestämde jag mig för att det skulle vara sommar så jag tog på mig lite ljusa sommarfärger!
 
 
Lite allergisvullen på ögonen på morgonen...=/
 
 
My choice chinos i dove peach, vitt singlet och nya Fragrance cardie i dove peach.
 
 
 
Fake it till you make it liksom...man kan ju se glad och pigg ut även om man inte är det!
 
Idag så var ju planen att vara med på löparskolan men jag blir nog tvungen att lyssna på kroppen och vila istället, men det blir nog bra det med...
 
Imorgon åker jag till Stockholm på möte och sen hoppas jag att logistiken fungerar och att kroppen mår bättre så att jag kan vara med på boxen på kvällen.
 
Sen på fredag ska jag tydligen köra en WOD på lunchen för jag fick ett mess av en kompis där det stod:
"På fredag mår du toppen för då kör vi WOD Marita" Knasbollen har alltså döpt en WOD till mitt namn...ha ha!!
Ska bli kul att köra! Hoppas att jag känner mig fit for fight bara!
 
Men först kör vi onsdag med pannkakor och kanske lite efterrätt!
 
Ha det bra!

Kommentera inlägget här :