Att ha dragit igång något....

publicerat i Barnen, Dagens outfit, Framtid, Torsten,, renovering;
Ja efter en helg full med kalas på både ett och annat sätt så har jag nu dragit igång en minirenovering på Moas rum....hur tänkte jag där liksom....
 
Men helgen då... ja den började ju redan i fredags då mina svärföräldrar och svägerska plus barnens kusin kom på eftermiddagen för att gratulera Moa. Jag var dock tvungen att smita under kalaset då jag skulle ut och äta en bit mat och dricka lite vin tillsammans med min syster och hennes kompisar.
 
 
Började med ett glas prosecco! Mums!
 
Sen blev det både vin, öl och shots...inte bra att springa på sin betydligt yngre systerson ute på krogen som tyckte att det var super att både mamma och moster var ute.... Landade i sängen vid 2 tiden och sen var det en liten huligan som väckte mig på lördagsmorgonen vid halv 9....snark....

Lite gosigt dock att vakna såhär.. <3
 
Pigg kan jag väl inte direkt säga att jag var men det var bara att hoppa ur sängen och ta ut huliganen så han fick rasta sig.
Sen började jag med tårtan, Moa hade beställt en budapestrulle och det har jag aldrig bakat förut så det var lite svettigt där ett tag innan jag fick till det.
 
Men till slut var tårtan klar och jag kunde börja röja och fixa inför det riktiga kalaset!
 

För vår älskade lilla argbigga fyllde ju 8 år!! Woho!!
 
 
 
 Moa och jag försökte få till en outfitbild...
 
 

men det var alltid något i vägen.... :D
 
 

Ja ja...jag hade iaf på mig hummingbird dress och Moa ladybird och easternpants.
 
Hon är inte så mycket för att ha på sig klänning längre utan nu ska det vara skönt och slappt eller lite tufft typ korta shorts och tröja.
 
 
Sång!
 
 
Hon höll för öronen för hon tyckte det var pinsamt när vi sjöng...ha ha!
 
 
Min ena syster kom lite senare så hon blev kvar lite längre och vi passade på att gå en sväng med barn och hundar i skogen och sen tränade hon lite utställning med Lilleman.
 

Kolla vad stilig han är! <3
 
När kvällen kom så var både jag, barn och hundar rätt slitna så det blev en soft kväll i soffan.
 
 

Hade varit kul att gå ut då lördagen på Medeltidsdagarna är den kväll då det är mest drag men eftersom G jobbade så hade det blivit för mycket bök med barnvakt så jag hoppade det..
 
Söndagen var det bara att hoppa upp tidigt igen och förbereda för barnkalas denna gång. 7 stycken fnittriga 8 åriga tjejer skulle komma kl 12 så det var bara att sätta igång och fixa med allt!
 
 
Efter kalaset så åkte jag och Moa ner på stan en sväng och kollade in den medeltida marknaden, det måste man ju hinna med liksom när det är medeltidsdagar och varken G eller F var så sugna på att följa med så de fick vara hemma med hundarna.
 
Igår så var jag rätt sliten och det kändes skönt att veta att jag bara skulle jobba till lunch och att komma hem och kunna gå ut här:
 
 
 
Älskar att vi har en liten skog precis bakom husknuten!
 
 
Åkern! <3
 
 
2 som hade riktigt kul i skogen!
 
Sen blev det soffläge eftersom jag var såååå trött och tackochlov så var Torsten också trött så vi däckade på soffan ett par timmar han och jag. Sigge och Filip låg på hans rum och Moa ritade så det var så lugnt och skönt!!
 
 
 
 
Vid 16 tiden sen så fick jag ett ryck och Moa och jag röjde ur hennes rum och åkte till sopstationen och slängde en full sopsäck med skräp!
Jag fick för mig att jag ska göra en renovering på hennes rum så nu ska vi både måla om och fixa lite nya möbler och slänga ut lite annat.. Klickade bland annat hem denna till hennes säng
 
 
Ska köpa lite kuddar i blå/turkos, färgen på hennes väggar blir en ljusgrå och så ska vi till Ikea på torsdag och köpa en hylla till väggen och lite annat plock!
Det blir nog bra! =) Ska bara hitta tiden att hinna med allt...
 
Idag efter jobbet ska jag och Moa åka ut till en kompis som ska få klippa henne och sen kanske vi hinner förbi och köpa färg.
 
Dagens blev underbara light dress ihop med camotights från H&M och så en kofta över sen. Skönt, mjukt och snyggt!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ulrica:

Åh vilken intensiv men härlig helg ni har haft. Imponeras över din energi och ork att fixa och dona!
Superfina båda två på outfitbilderna och vovven är ju bara för go 😊

Kram från Ulrica

Svar: Åh tack! Ja men jag kände mig som en urvriden disktrasa på måndagen också....><Tack! <3

Kram
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :