Snöig helg och snart på andra sidan...

publicerat i Barnen, Familjen, House of Lola;
Ja denna helg gick verkligen i snöns tecken! Vaknade upp på lördag morgon och befann mig helt plötsligt i ett vinterlandskap!
 
Härligt tyckte jag och barnen! Torsten var lite tveksam i början men sen upptäckte han också hur sjukt roligt det är med snö!
Dessutom så var ju temperaturen runt nollan så det var perfekt kramsnö dvs perfekt för att göra snögubbar och ha snöbollskrig.
Så det hade vi...först hemma och sen ute hos mormor och morfar!
 
 
 
Blev inte så många bilder då jag mest blev bombarderad med snöbollar så fort jag visade mig ute. Här har det inte kommit så mkt snö ännu men efter att det snöat hela dagen så är det betydligt mera nu!
 
Så här trött blev hunden efter en heldag i pulkabacken..
 
 
Gosegrisen! <3
 
På söndagen så var pappan också ledig så då startade vi dagen med en låååååång promenad hela familjen som även involverade ett snöbollskrig där mamman fick en snöboll rakt i ögat.....AAAAAAJJ!!
 

Glad innan promenaden iaf...
 
 
Favoritplatsen uppe på höbalarna!
 
 
Imorgon ska jag och Moa till tandläkaren igen för ett andra försök att dra ut en tand....hoppas verkligen att det går bättre denna gång... Förra gången var ju bara ett enda stort fiasko...mycket gråt och tandagnissel och inget resultat.
 
Vi kör även 2 sista dagarna på House of Lolas julkalender nu och jag är såååååååååå nära att klara mitt mål för säsongen så nu hoppas jag på riktigt bra saker sista dagarna.
 
Jag älskade plaggen som var i dagens lucka men det verkar bara vara jag som gjorde det för intresset har varit sådär... Men denna klänning får iaf komma hem till mig!
 
 
Jag har den i svart och den är en stor favorit! Denna tänker jag mig som på bilden med ett par vaxade eller lite ruffiga tights och kanske en lång kofta över.
 
Avslutar detta inlägg med en bild på några fina små tärnor från fredagens lucia tåg i skolan!
 

Sötnosar!

Kommentera inlägget här :