Kaftan och hjälpsamma människor I like!

publicerat i Dagens outfit, Träning, i-landsproblem, vappisen;
Tänk vad snälla människor det finns!! Jag blev förtjust i en kaftan som jag hittade på Lindex hemsida efter att ha sett den i den här tjejens blogg
 
 
Som sagt helt slut på hemsidan och fanns inte i den Lindex butik närmast mig heller.. Skrev då en liten efterlysning på FB och vips hade jag flera stycken som kunde tänka sig och hjälpa mig. Den tjejen som till slut köpte den åt mig är en tjej som har handlat lite Lola av mig och ska dessutom åka förbi min lilla håla i eftermiddag så jag behöver inte ens betala porto!
Ibland blir man bara så glad för så lite!! =)
 
Konstigt dock att detta är vilt främmande människor ( de andra som ville hjälpa mig), jag har ju aldrig ens träffat dem i verkliga livet och ändå är de villiga att hjälpa mig. Och sen har man "riktiga" vänner i sin närhet som aldrig ställer upp...
 
Igår ruttnade jag ur totalt på att alla människor ska framställa sina liv som så underbart perfekta hela tiden på instagram och facebook.. Det är bara en massa filtrerade bilder på dem själva när de tränar ( såklart perfekta utan en enda svettdroppe eller rött ansikte - det är visst bara jag som svettas floder och blir illröd i ansiktet när jag tränar...), bilder på deras perfekta barn som aldrig får utbrott, tjafsar eller är allmänt jobbiga...
Det är klart att jag också älskar mina barn men jag känner inget behov av att allt annonsera det på FB eller att lägga ut bilder på min man där heller för den delen och tala om hur mycket jag älskar honom...
 
Han skulle bli galen och dessutom tycker jag inte att man behöver skriva det på sociala medier, det räcker väl att man säger det hemma! Eller?
 
Ja ja...det var bara en parantes och mer kanske ett tecken på att jag borde sluta kolla så mycket på FB...ha ha!
 
Igår när jag kom hem från jobbet så kom syrran ( min mellansyster) och hängde med mig på ett träningspass, det var fokus på ben och bål och shit vad benen darrade när vi var klara.
Jag hade ju redan lite lätt träningsvärk efter mitt och Erikas måndags pass så det blev ju inte bättre nu...
 
Men, nu ska jag komma till det jag ville säga...jag har i hela mitt liv haft komplex för mina tjocka ben ( tjock mage fick jag efter jag fick barnen, innan hade jag faktiskt en rätt så platt mage och smal midja) men imorse när jag kollade mig i spegeln så insåg jag att mina ben faktiskt inte är fullt så tjocka längre!
 

Nu kanske inte den här bilden säger er så mycket och många kanske inte tycker att benen är varken smala eller snygga och nej det är ju inga superspiror, men för mig är det stort att låren inte väller ut utan att jag faktiskt kan ha en kjol som slutar ovanför knät!!
Lite payback för alla löprundor och bendödarpass!!
 
 
Dagens outfit för övrigt såg ut så här!
 
 
Paradise skirt från Lola, linne från Lola och t-shirt från H&M. Converse på fötterna
 
 
Funkar faktiskt helt ok att ha converse en hel dag nu när jag har köpt dessa inlägg!
 
Dagens träning blev en snabb WOD med Erika på lunchen:
20 min av
 
20 Burpees över stång ( du gör en burpee och sen hoppar du åt sidan över skivstången och gör en burpee på andra sidan och sen tillbaka osv)
 
20 Thrusters ( vi hade enbart stången utan vikt..20 kilo var fullt tillräckligt)
 
20 Armhävningar
 
Det var sviiinjobbigt men nu när det är gjort är det skönt och så har jag vilodag imorgon! Nice!
På fredag morgon blir det backen några vändor innan vi åker och hämtar hem lilla Torsten! <3
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Titti/Umeå/Huay Yang.:

Ja visst är kaftanen fin.
Köpte den precis när den kommit i butik.
Toppen att du fick hjälp att handla det.
Det finns hjälpsamma personer, som man inte ens känner.
Kram Titti

Kommentera inlägget här :