Att ha sommarlov...nästan

publicerat i Barnen, Dagens outfit, House of Lola, Jag, jobbet;
Ja jag hade ju långhelg eftersom jag var ledig i fredags, skolavslutning och student, och så var jag ledig igår eftersom fritids började sommarlovet med en planeringsdag.
 
Så skönt och jag skulle verkligen kunna tänka mig att jobba 3-4 dagar/ vecka och ha 3-4 dagar ledigt...det skulle verkligen vara helt ok, men självklart med heltidslön då..;)
 
I söndags så gick hela dagen i ett enda huj! Jag vaknade först som vanligt så jag passade på att vika tvätt och röja undan medans resten av familjen sov, sen blev det frukost och så svidade jag om till träningskläderna för ett pass på gymmet medans resten av familjen åt frukost.
 
 
 
Helt själv på gymmet! Nice!!
 
Det blev ett egenkomponerat pass som fokuserade på armar och bål, tänk att jag som inte hade styrketränat alls för ett par år sedan nu tycker att bland det bästa som finns är att få kötta loss med en skivstång! Älskar känslan!!
 
 
Sen hem och in i duschen för att åka iväg till mina svärföräldrar och hämta nyckel och få instruktioner hur vi ska ta hand om deras hästar medans de drar iväg på semester. Min svärfar hade dessutom köpt en liten minigrävare så F var i 7e himlen! ; )
 
Väl hemma igen så drog G igång grillen och jag fixade lite sallad och potatisgratäng och så kom min äldsta syster och sambo över och åt lite grillat och vi spelade ett par omgångar kubb! En helt perfekt söndag skulle man kunna säga! =)
 
Igår så var ju fritte stängt så jag och barnen hade planerat in en heldag tillsammans med min bästa E och hennes barn.
 

Dagens outfit fick bli lite praktisk samtidigt som det skulle vara snyggt. Make a wish skirt, trekvarts tights, loveopard linne och oyster top.
 
 
 
Hela barnligan på plats i bussen!
 
 
Och de glada men lite suddiga mammorna!
 
Vi hade bokat buss både fram och tillbaka, supersmidigt och det gick hur bra som helst att åka buss med alla barnen, inget gnäll eller tjafs alls faktiskt! Kors i taket!!
 
Framme i Stockholm så promenerade vi via Gamla stan till Djurgårdsfärjan och tog den över till Djurgården, kanon väder fick vi också  - strålande sol och varmt och skönt! Alldeles perfekt!
 
Vi strosade runt inne på Skansen och tittade på alla djuren och åt lite matsäck, gick hur bra som helst och helt otroligt nog så var alla barn glada och nöjda nästan hela tiden!!

Glad kille!
 
 
 
 
 
 
 
Efter ett par timmar så var alla nöjda med djur och vi hoppade på båten tillbaka igen!
 
 
Ett glass stopp i gamla stan! Mums!!
 
 
Kikade in i en butik till brädden full med gosedjur och Moas kanin hemma fick en kompis.
 
Sen promenerade vi lite till och kikade b la in i SNÖ-butiken och jag blev ett halsband rikare, får visa bild sen.
 
Sista stoppet blev centralen där vi utfodrade barnen lite igen för att de skulle klara av hemresan!
 
Hemma landade vi kl 20 och det var 2 trötta barn och en ännu tröttare mamma som däckade i sängarna!!
 
Sen var ju min plan att få 8 timmars härlig sömn...tyvärr så blev det inte riktigt så eftersom jag hade en hund som var dålig i magen.... Så jag har sprungit med honom halva natten...kände mig mer död än levande imorse när det var dags att gå upp..
 
Tur att man då har gosiga Lola kläder som både är sköna och snygga!
 
 
Drog på mig light dress som är sååå sjukt mjuk och skön så att det känns som att ha på sig ett nattlinne nästan! Love it!! Vill gärna ha den i en ljusare färg till sommaren också!
 
 
Drog på mig en Sign cardie och ett par converse också innan det var dags att åka mot jobbet!
 
Min inte-så-bra morgon fortsatte dock...för den här synen väntade mig när jag skulle svänga av mot jobbet...SUCK!!
 
 
15 minuter blev jag stående innan jag kunde åka vidare...
 
Ikväll är det dags för löpintervaller igen!! Kroppen känns väl sådär men jag vet ju att det är skönt efteråt så det är bara att bita ihop och köra!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Inez:

Åh, så himla härliga bilder! :D

Svar: Tack!
Marita

Kommentera inlägget här :