Att starta dagen tidigt...

publicerat i Dagens outfit, House of Lola, shopping;
ja nog för att jag är van att vakna tidigt men 04,15 är lite väl tidigt även för mig.... Då vaknade jag brutalt av att G snodde min kudde..morr! Sen kunde jag inte somna om och klockan var ändå ställd på 04,45 för att jag skulle hinna träna innan jobbet så att somna om för 30 minuter kändes liksom inte värt det..
 
Jag gillar verkligen att starta dagen med att träna! Då har man det gjort liksom och kan checka av det av den mentala to-do listan!
Nackdelen är väl att jag inte orkar träna lika hårt som jag gör om jag tränar på em eller kvällen men det får man ta.
Imorgon blir det nog en löptur på morgonen och sen vilodag på torsdag.
Jag gillar att ha en plan för veckan med min träning för annars är det väldigt lätt att det inte blir av alls.
 
Igår kväll så tog jag en riktig långpromenad med min kompis M, vi träffas alldeles för sällan men när det väl blir av så är det som att det bara gått någon dag sen vi sågs senast. Massor att prata om hade vi som vanligt så rundan på en timme hade kunnat varit dubbel så lång!
Nu när jag får en större hund som orkar gå långpromenader så ska jag försöka bli bättre på just det, det är ju superskönt och faktiskt bra träning också.
Lilla Torsten ska få växa till sig lite grann först bara! ; )
 
Dagens idag blev de underbara mönstrade Eastern byxorna som var med i en lucka i Lolas sommarkalender. Jag köpte dem inte då utan slog bara till på de enfärgade
 
 
Men sen såg jag de mönstrade på bild och ångrade mig bittert att jag inte slog till.. Då är det ju tur att det finns köp och sälj sidor på FB där man kan fynda. Så mina mönstrade fick jag köpa av en annan säljare! =)
 
 
Till det matchade jag med det rosa linnet som också såldes den dagen och så en gammal jowly top också den i rosa.
 
 
Lite pyjamas varning kanske någon tycker men I love it!
 
 
 
Nu ska jag susa förbi ICA och handla lite matoch hämta ut ett par skor och sen förbi ett annat ICA och hämta ut böcker från Adlibris ( underbart med olika utlämningsställen ).
 
Sen blir det lite soffhäng tror jag ikväll, känner mig lite mör och trött nu och vi har haft städarna hemma hos oss idag så jag kommer hem till ett rent hem!
 
Sista bilden blir på något som jag hoppas att jag hittar i lådan imorgon!
 

Jag hade en klänning som var jättefin men som jag nästan aldrig använde, såg en bild på FB hur en tjej hade gjort om sin sådan klänning till en kjol och jag kontaktade henne och frågade snällt om hon skulle kunna tänka sig att sy om min klänning också? Jag kan ju knappt sy en raksöm...
Hon sa ja och nu är den klar och på väg hem till mig! *glad*
 
Ny peruk är också på väg och ska komma på torsdag så nu är det finpost varje dag framöver! =)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Smart att kontakta och låta denna sy om jue!! Ska bli kul att se resultatet sen!! 😊

Svar: Hoppas på att ha den i lådan idag! =)
Marita

Kommentera inlägget här :