Underbar midsommarhelg

publicerat i Familjen, Glädje, Jag, shopping, vappisen;

Ja vilken fantastisk helg det har varit! Torsdagen började lite knas dock eftersom det strulade till sig där hemma och slutade med att jag fick flexa från jobbet och åka hem för att Moa var själv hemma.
När jag väl kom hem så åkte hon dock över till en kompis och lekte så då blev jag själv hemma, knas!
Men jag utnyttjade tiden till att lägga mig en stund i solstolen och slumra lite, det har ju varit fullmåne så jag har sovit som en kratta.
På kvällen så var det sen dags för säsongens sista boxpass - riktgt svettigt och kul som vanligt!
Midsommarafton åkte vi först ut till min mamma och pappa och tittade på midsommar firandet vid midsommarstången, inget av mina barn vill ju dansa men man ju kolla på de andra som dansar iaf.

Efter massor med supergod mat så åkte vi hem och vilade mot innan vi körde igång firandet del 2, nu tillsammans med mina systrar.
Vi åt mer mat, grillat denna gång.

Sen fortsatte vi med kubbspel, killarna mot tjejerna som vanligt och det bar helt knasigt! Det är länge sen jag skrattade så mkt tror jag!
Älskar min familj!

Midsommardagen vaknade jag tidigt som vanligt trots att vi somnade ganska så sent, så istället för att ligga och vrida på mig i sängen så gick jag upp och ut med Sigge. Sen hoppade jag i träningskläderna och gav mig av till gymmet.

Där var det ganska så öde så jag kunde härja fritt i crossfit hörnan! Jag körde 2 olika wodar och kände mig nöjd när jag var klar, alltid svårt att peppa sig själv och ge max när man tränar själv.

Sen var planen att jag skulle tvätta och chilla i solstolen på baksidan men så la syrran ut en bild när de var och badade så då bestämde jag mig för att åka ut dit jag med och jag fick med mig Moa.
Så vi hade en kanondag och jag badade i Hjälmaren för första gången i år. Riktigt skönt!

På kvällen här hemma så blev det mer kubbspel, tyvärr så är båda mina barn grymt dåliga förlorare och det hela höll på att urarta totalt mer än en gång...suck!

Idag ska det bli regn så då passar vi på och åker iväg till Örebro en sväng, jag ska byta mina skor, kanske shoppa lite och så ska vi köpa lite saker till Torsten. Koppel, halsband och hundsäng t ex.
Känns lite smått overkligt att vi kommer att ha en valp här hemma om ett par veckor bara!

Kommentera inlägget här :