Att ha skev självuppfattning

publicerat i Dagens outfit, House of Lola, Träning;
Ja så måste det ju vara...läste nämligen igår i en artikel att folk som tar selfies ofta inte är så snygga som de tror så det måste ju innebära att jag är rätt ful då! ; )
 
 
 
Nä så illa är det väl inte hoppas jag...är rätt trött och sliten just nu... Har varit lite mycket ett tag och jag ser inget slut på det eller..eller jo det gör jag men det slutet är rätt långt fram...
G jobbar som en tok på jobbet och gör 12-14 timmars dagar i stort sett varje dag, de är sjukt underbemannade samtidigt som firman går hur bra som helst. Det är ju kul men jag är rädd att han kommer att braka in i väggen snart... Och när han är borta mycket innebär ju det att jag får ta allt ansvar hemma och rodda runt allt och ska jag vara borta så måste jag fixa barnvakt...
 
I lördags så skulle jag vara med på en tjejkväll i en bygdegård en bra bit hemifrån och såklart skulle G iväg och jobba också så då är det tur att jag har min ena syster i stan som kunde rycka in och ta hand om barn och hund. Hann iaf med en liten springtur på förmiddagen - inte riktigt som Göteborgsvarvet men iaf en skön runda!
 
 
 
Tjejkvällen var riktigt trevlig och jag fick hoppa in och vara modell också när en av tjejerna som skulle visa kläderna inte kunde komma, roligt! Dessutom så sålde jag riktigt bra och bokade in 2 visningar till hösten!! =) Superkul!!
 
När vi väl var hemma sen hela familjen ( ja utom G då förstås) så var det bara att sätta igång och förbereda inför söndagens stora happening! Supersunday hos House of Lola, en lätt hysterisk dag när jag jobbar från det att jag öppnar ögonen tills jag somnar på kvällen.
 
Klockan ringde kl 6 och då var det bara att hoppa upp, klä på  mig, ut med hunden och äta frukost. Jag hade min första visning inbokad att börja kl 8.30 så det gällde att vakna till snabbt!
 
 
 
Som tur är så är det en rutinerad värdinna och gästerna som kom är vana lola shoppare så jag la fram alla papper, hängde upp kläderna och sen slog jag mig ner vid datorn medans de provade och klämde och kände.
 
9,30 släpptes alla artiklar i ordersystemet så sen satt jag och knappade non-stop fram till kl 12 då mitt batteri tog slut i datorn ( och jag hade fått med mig fel laddningssladd) och jag fick åka hem i ilfart och koppla upp mig igen.
 
Sen rullade det på under hela dagen och såklart var G tvungen att åka in och jobba igen så jag jonglerade barn, en mail och fb som plingade hela tiden, mat och en hund resten av dagen....
 
Igår så vabbade jag...Moa sov som skrutt natten till igår så jag hade inte hjärta att väcka henne kl 6 utan det blev en dag hemma. Jag tvättade, var iväg en sväng till gymmet och tränade.
 

Skönt att köra igenom kroppen ordentligt och svettas!
 

Resten av dagen var vi ute på baksidan, spelade lite kubb, hängde tvätt, jag läste bok och M lekte i lekstugan.
 
 
Skulle vilja få tag på någon liten mysig fåtölj att ställa in i lekstugan, någon som har något tips var jag kan hitta en sådan?
 
 
Såhär snygg var jag igår utan en endaste gnutta smink! Så skönt att slippa sminka sig ibland tycker jag.
 

Inget lola för en gångs skull utan en gammal långklänning från Me&I och så converese på fötterna.
 
Tror både jag och Moa behövde denna dag!
 
Idag blev dagens också somrigt, gäller att passa på nu, imorgon ska det bli 13 grader och regn...hej då sommaren liksom...
 
 
Vit Make a Wish kjol, Moheda tofflor på fötterna, grått linne och Dianas dreamblouse.
 
Idag är det löpning igen och ikväll är det backintervaller...sist vi körde backintervaller var det vrålvarmt och verkar bli samma läge idag....jag är ju inte riktigt uppladdad för det kan jag säga... Men det brukar bli bra bara jag kommer iväg. Har ju roddat så att Moa får följa med en kompis hem efter fritte för att de inte ska behöva vara själva hemma medans jag är iväg och springer.
G jobbar kväll sen både onsdag och torsdag så då får det bli lunchpass på onsdag och så får vi se om jag kan få tag på barnvakt tills på torsdag kväll så jag kan gå på boxen....pussel, pussel.....

Kommentera inlägget här :