Varmt och skönt!

publicerat i Dagens outfit, Jag, Vardag;
Igår när jag kom hem från jobbet så bytte jag om direkt och gick ut för att ta itu med vår trädgård som har blivit totalt försummad den senaste tiden.. Gräsmattan såg mer ut som en äng än gräsmatta, det har ju regnat varenda gång som vi har varit hemma och haft tid att klippa den så nu var det verkligen hög tid!
 
Satte barnen i arbete också med att plocka undan alla tusen saker som ligger utspridda på baksidan överallt, såg ut som en mindre taikonläger!!
Tog min nästan en timme att få fason på gräsmattan och jag måste nog gå ett varv imorgon också för att få fason på den för nu var den så lång att hälften av gräset vek sig när jag klippte för att sen resa sig igen. Så jag har just nu en randig gräsmatta....
Sen var jag tvungen att göra en insats mot alla maskrosor och tistlar som växer överallt, gången upp till vår stora entré såg helt bedrövlig ut så det var bara att kavla upp ärmarna och hugga in!
 
Drygt 2 timmar körde jag på som en galning där ute, som tur var kom G hem i hyfsad tid så han fick fixa maten. Annars hade de stackars barnen fått svälta ; ) Men det kanske var bra att äta lite senare, för att för ovanlighetens skull så åt alla med god aptit och jag behövde inte tjata en endaste gång på att de skulle äta upp!
 
När trädgården var färdig ( eller ja...färdig och färdig ´men iaf i bättre skick än tidigare) så hoppade jag in i duschen och sen på med morgonrocken och sen var planen att jag skulle krascha i soffan... Men då kom jag på att städfirman skulle komma till oss idag så då var det bara att röja bort alla saker så att de kommer åt att städa.
 
Jag håller på och rensar ur min garderob och säljer av samtidigt som jag ska börja sälja ut min provkollektion så jag håller på och går igenom den och kollar vad jag ska spara och vad jag ska sälja så just nu är det kläder både högt och lågt!!
 
Imorgon börjar ju även Lolas sommarkalender!! Och även om jag har massvis med kläder så är man ju alltid sugen på något nytt så jag hoppas på några roliga unika plagg!
 
 
 
Imorse startade jag dagen med att brumma över till grannstaden och lämna in min bil på verkstaden, den har plingat ett tag nu och talat om att det är dags för service så nu var det bara att bita i det sura äpplet och åka iväg.
Som lånebil fick jag denna snygga pärla...
 

Som tur är ska jag bara fram och tillbaka till jobbet med den för jag hämtar upp min bil på servicen efter jobbet!
 
Dagens idag blev mina älskade Eastern som jag använder mer när det är varmt för de är så luftiga och sköna att ha på sig!
 
 

Nya vita converse på fötterna!
 
 
 
Hello!!
 
Ikväll blir det löparskola igen och det är ju alltid skönare att springa när det är varmt än om det regnar så vi har ju tur med vädret iaf! =)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Här tog jag också ett tag med gräsklipparen och fixade men värmen hann ikapp och nu har jag nog en släng av solsting.
Var brukar du sälja dina kläder? Du har ju så mycket snyggt ju 😊 Kram Ulrica

Svar: Ja det var varmt!! 😅😅
Jag säljer mkt på FB i olika sälj grupper där 😊
Marita

Kommentera inlägget här :