Planering

publicerat i Dagens outfit, Framtid, Kök, Önskelista;
Just nu så är det inte så stor mening att göra om någoting i vårt hem eftersom vi fortfarande har en liten terrorist som tuggar på allt han hittar men planera kan man ju göra.
 
Prio ett att göra om är ju köket och där är det ju iaf ett nytt bord på väg, vi har ju köpt ett stort kryssbord som vi nu "bara" ska måla. Det tar ju lite tid det med och just tid är ju en stor bristvara i vårt hem men i söndags så grundmålade vi det så nu är det 2 strykningar med golvfärg kvar.
Det måste ju torka minst 16 timmar mellan varje strykning också så det är ju inget projekt som går fort direkt....svårt för en otålig själ som mig som vill att allt ska hända NU!
 
 
 
 
 
Stort, fint och rejält!! =)
 
När det gäller kök så samlar jag på inspirationsbilder än så länge och den här visar lite den stil som jag är ute efter, lite bondkök men ändå modernt och stilrent.
 
 
Framför allt lådorna och bänken som jag gillar även om jag nog vill ha en snäppet mörkare bänkskiva. Inte så ljust golv heller...då syns ju ALLA hundhår!!
 
Mattor måste vi också köpa nya eftersom Torsten har tuggat sönder typ alla och jag har fastnat för denna att ha under vårt matsalsbord.
 

Ekeby ullmatta från Ellos, finns i flera färger och storlekar. Denna är svart men jag lutar nog mer åt en grå eller beige.
 
 
 
Men som sagt den får nog också vänta....eventuellt kanske jag slår till på en och lägger undan den om jag kommer över någon bra rabattkod.
 
Något som jag däremot har köpt är något som jag vet många tycker är skitfult men jag kan inte låta bli att tycka det är snyggt....sen om det blir snyggt på mig eller inte är ju en annan fråga...Men jag har iaf beställt ett par sådana här
 
 
Sen får vi väl se om de funkar på mig eller inte! Jag tycker iaf att de är snygga!!
 
Dagens idag blev med fokus på mjukt och skönt då jag vaknade och hade tokont i magen imorse....men lite träning på lunchen så känns det bättre och ikväll blir det långprommis med en kompis medans Moa är på dans.
 

Eastern pants, nytt linne i Cork ( snott från min provkollektion) och så en blå jowly top på det! Perfekt!!

Kommentera inlägget här :