Att inte veta...

publicerat i Jag, Träning, i-landsproblem;
Så var det måndag igen och helgen gick som vanligt alldeles för fort, pratade med en kompis häromdagen som är ledig varje fredag. Det låter skönt....tänk att ha det så....
 
I fredags så körde jag som vanligt lunchpass med min bästa Erika och vi körde en ny WOD som verkligen gjorde så svetten sprutade! Det behöver ju inte vara så svårt liksom, nu körde vi 300m i stakmaskinen ( lätt min nya favorit! tror det är mina gamla skidåkarminnen som ploppade upp) varvat med djupa squats, KB svingar och wallballs -  50 stycken av varje. PUST!!!
 
 

Invigde nya tightsen som jag köpte på rea från zalando.
 
I lördags så körde vi först ett röj hemma på fm, jag putsade fönster, bäddade rent i sängarna och tvättade några maskiner som jag hängde ut och G gick med hundarna och klippte gräset.
 
Lite gos i sängen hann vi också med på morgonen!
Sen åkte vi ut och hälsade på min mamma och pappa, alldeles för länge sen vi var där men veckorna bara susar förbi! Vi pratade och fikade och de fick se Torsten som hade växt massor sen sist, han blev ju dessutom 4 månader i lördags!
 
På vägen hem så passade vi på att svänga förbi min systers sommarstuga och plocka lite plommon, jag älskar plommon och vårt plommonträd är tyvärr ruttet så det måste vi såga ner.. Men de hade massor så jag fyllde en hel påse.
 
Sen tog vi en promenad med hundarna ner till sjön och de fick doppa sig. Torsten blev dock helt galen och bara rusade omkring i vattnet och vi höll aldrig på att få upp honom! :D
 
 
 
 
När vi var hos min mamma och pappa så passade jag även på att väga Torsten och för att veta hur mycket han vägde så var jag tvungen att väga mig själv....jag har verkligen undvikit vågen för jag blir bara så deprimerad...
och mycket riktigt....jag vägde mkt mer än vad jag hade trott och hoppats och jag blev så ledsen..
 
Jag tycker att jag försöker tänka på vad jag äter och tränar gör jag ju verkligen, minst 4-5 pass i veckan och jag vet att jag inte är helt otränad.
På passet i torsdags t ex så var det en ung, rätt smal tjej med och hon orkade inte ens hälften av vad jag gjorde men å andra sidan känner jag att om man väger så mkt som jag gör så KAN man ju inte vara vältränad...
En del dagar tycker jag ju att jag inte alls är så stor och t om ser nästan smal ut på bilderna.
 
 
 
Eller kanske inte smal men iaf tycker jag inte att jag ser ut att väga så mkt som jag gör....
 
Så nu när jag fått svart på vitt hur mkt jag väger så blir jag deprimerad och tänker att allt är skitsamma...jag kan lika gärna sluta att träna och röra på mig och äta vad jag vill för det spelar ju ändå ingen roll....
Men jag VEEEEET ju att det inte är så! Klart att det är bra att träna även om man är tjock men det känns bara så tröstlöst.... Jag skulle liksom behöva gå ner 20 kilo för att bli normalviktig och det känns ju lite lätt omöjligt...
 
Ja ja bara lite funderingar!
 
Igår så startade jag dagen med en lola visning, en sån där trevlig visning där gästerna var gamla bekanta och så en ny gäst som blev helt såld på kläderna - alltid lika roligt!
 
Resten av dagen försvann i hundpromenad, en löptur för mig, handla lite, fixa mat till idag då tiden är knapp mellan jobb och hundkurs och så det vanliga förberedandet inför en ny vecka.
 
Imorgon blir det VAB för mig dock då jag ska med F till barnallergi mottagningen, de ska försöka se om de kan få ordning på hans envisa exsem....
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ulrica:

Men du, var sitter dessa +20? Jag kan inte se annat än en snygg, vältränad kvinna. Du ser både sund och fräsch ut! Stor kram 💕

Svar: Tack! Ja du jag vet inte men vågen ljuger ju inte säger de!
Kram 😘
Marita Källberg

2:a kommentar, skriven , av T:

Du bär i så fall upp dina kilon mycket snyggt! Du har en jättefin figur, ser otroligt fräsch ut och alla dina kläder ser hur bra som helst på dig!

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Du tränar ju mycket och har muskler! De väger! Strunta i vågen, mät istället så märker du att träningen ger resultat 👍🏼

4:e kommentar, skriven , av Sara:

Hej! Läser din blogg sen något år tillbaka och måste bara säga att jag är jätteimponerad av att du håller i din träning så bra, och att jag tänkt att resultaten verkligen syns. Så när du skriver så här kände jag bara att jag måste protestera. :) Jag har också svårt att tro att det går åt fel håll, muskler väger ju mer än fett. Jag tycker du ska vara toknöjd istället, även om jag förstår vågfrustrationen. Sprang också tjejmilen, för första gången och långsammare dock, men känns skönt att ha kommit igång mer regelbundet med träningen. Jag har dock värdelös självdisciplin vad gäller socker, och tränar inte alls lika ofta som dig, så det är inspirerande att du lyckas så bra tycker jag. Keep up the good work! 🌺

Svar: Tack! Mitt problem är ju också tyvärr med kosten...:( där har jag 0 karaktär...
Men kul att läsa att du tycker det syns skillnad, och grattis till att ha kommit igång med träningen! 😃👍🏼
Marita Källberg

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Men du - skit i vågen! Du är inte tjock! Nej, du kanske inte är en smalis (det är inte jag heller) och kommer aldrig bli. Bär dina kurvor med stolthet och gör det bästa av dem - vilket du redan gör. Du ser pigg och fräsch ut. Jag väger också mer än vad man skulle kunna tro men går mer efter hur kläderna sitter på kroppen än stirrar mig blind på siffrorna. (För övrigt skulle jag vilja ha bypias-byxorna men det går inte eftersom de är onesize och jag vill ha hänget.)
Heja dig!
-Jenny-

Svar: Tack!
Marita Källberg

6:e kommentar, skriven , av Syrran:

Darling!! 💕
Strunta i vågen! Jag vet nog ingen som är så stark som du! Du är så jättefin! På utsidan OCH insidan!! ❤️ Love u!

Svar: <3
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :