Uruselt....

publicerat i Jag;
Förlåt! Tiden har inte räckt till och när jag har haft en sekund över så har jag tyvärr inte prioriterat bloggen..
Men nu är jag här igen och ska ge er en liten uppdatering vad som hänt sen sist!
 
Moas rum är äntligen klart! Alla hyllor är uppskruvade och alla saker tillbaka plockade! Det blev SÅ bra och hon är verkligen nöjd och verkar trivas i sitt rum.
 
 
Färgen på väggarna blev perfekt och nu känns det mer som ett stortjejs rum än förut. Hon börjar ju bli en stor tjej nu så det var väl dags att fixa iordning lite.
 

Ny hylla ovanför skrivbordet och ovanför sängen, båda från IKEA och även stolen är från IKEA. Sänggaveln är från Babyland och är av märket Kids concept.
 
 
 
Spegeln är hon väldigt nöjd med och hon älskar att sitta i fåtöljen och läsa på kvällarna!
 
Skönt att det är klart, nu är det bara Filips rum kvar att fixa då för nu blev ju han avundsjuk på syrran som fick ett så fint rum... Får se när vi har tid och råd att ta tag i det... Även om det inte var mycket som gjordes så blir det ändå några tusenlappar på färg och annat plock.
 
Helgen som var tillbringade jag i Stockholm med min bästa Erika! Det är verkligen en energipåfyllnadsgrej ( shit vilket långt ord) att åka iväg en helg och bara få vara!
 
Vi tog tåget 8 på lördag morgon och sen tog vi oss direkt till Stadion och hämtade ut våra nummerlappar och åt lite matsäck.
Sen var det lite väntan innan det äntligen var vår tur att starta!
 
 
Mycket tjejer!!
 
 
Taggade!!
 
Vi sprang tillsammans för första gången, vi brukar ju inte riktigt hålla samma tempo annars....ehhh... så vi brukar bara ses i starten och sen vid målet men i år hade Erika ont i ryggen så vi sprang tillsammans.
 
Det kändes jättebra fram till 6-7 km ungefär när jag blev helt stum men jag kämpade på och vi gick i mål på 1,02 ca. En tid som jag är mycket nöjd med!!
 
Sen tog vi våra väskor och knallade till hotellet. Vi hade ju fått en frinatt där pga det katastrofala rummet som vi hade sist när vi hade översvämning inne på vår toalett hela tiden!
 
Nu fick vi juniorsviten och den var superfin! Vi tillbringade ju dock inte så mycket tid där eftersom vi i princip bara hann duscha innan det var dags att ge oss iväg till den thaimassage som jag hade bokat.
 
Jag hade kollat på kartan och det skulle inte vara några problem att gå dit från hotellet men efter 10 minuter så öppnade sig himlen, min kartapp i telefonen fick spel och vi hade ingen aning om var vi var och vart vi skulle! Så vi haffade en taxi som fick köra oss rätt och vi kom fram 1 minut försent! En aning svettiga och stressade!
 
När vi var klara och skulle gå tillbaka så gick det lätt som en plätt för då såg vi hotellet hela tiden....inte alltid bra med teknik...
 
Sen svidade vi om och tog oss in till stan och fick lite välförtjänt mat på Vapiano! Älskar deras pizzor!!
 
 
 
 
 
 
Väl hemma på hotellet igen så somnade vi rätt snabbt!!
 
Söndagen tillbringade vi strosandes på stan och shoppade, pratade och åt god glass! Hemma landade jag igen vid 17 tiden, rätt trött och ändå rastlös på något vis..
 
Sen har denna vecka gått i rasande tempo med valpkurs i måndag, träning igår, Moa dans och jag lola visning igår, idag är det utvecklingssamtal och föräldramöte och dessutom träning.
 
 
Invigde nya blusen från Lola, älskar den!!
 
 
 
 
Tur att vi har en lugn helg framför oss!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hej! Brukar kika in på din fina blogg nästan dagligen då jag också gillar Lola och träning :-) Såg ett par snygga Lane low i Gamla stan och det var du. Ha en fin fredag och helg!

Svar: Åh vad kul!! Ja vi var där och kikade runt och åt lite god glass! =)
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :