Atjoo....

publicerat i Familjen, Önskelista;
Förkylt var det här.....Moa har ju varit helt genomförkyld hela förra veckan så det kanske inte är så konstigt att jag blivit smittad eftersom hon gärna vill gosa och kramas hela tiden, man kan ju inte riktigt säga nej till det ; )
 
Men helgen började iaf bra med en långprommis i skogen med syrran och Togge, skönt att bara få prata och inte bara om lättsamma saker nej utan såklart så blev det en hel del prat om det som hände i Stockholm i fredags. Helt galet och så svårt att ta in.....
 
När vi kom hem så parkerade jag hunden på trappen medans jag dammsög och torkade golvet i köket, där är det ju ett konstant grustag den här årstiden när man har hund....och barn!
 
 
Vår fina kille!!
 
Som ni ser ligger det kuddar på vädring också och jag passade på att bädda rent i vår säng också, även om inte Torsten sover där på nätterna så hoppar han gärna upp där efter morgonpromenaden, om jag inte hinner stoppa honom, och då är han oftast rätt så grusig...
 
Efter lite röj så packade vi ihop oss och åkte hem till mina svärföräldrar, planen var att låna deras kärra och åka till Jysk och köpa en garderob och att byta däck på bilen.
 
 

Moa kelade med hästarna såklart!
 
Ett av 2 uppdrag fullföljde vi iaf för när vi skulle börja byta däck så uppdagades det att däcken inte låg där utan hemma i vårt garage.....men en garderob fick vi iaf med oss hem!
 
Så kvällen gick åt till att skruva ihop garderoben och sen flytta om på lillskruttans rum så hon fick plats med den. Vet nog inget rum i vårt hem som möbleras om lika ofta som hennes ; )
 
Igår så vaknade jag och då hade förkylningen slagit till rejält....dessutom så har jag ett stort sår på smalbenet efter att jag skulle hjälpa G att putta upp släpkärran på gräsmattan.. Det var en rejäl kant som vi skulle forcera och när den åkte bakåt var jag inte beredd utan fick kanten på kärran rakt på smalbenet....Gjorde så SJUKT ont!! Bultade i benet i flera timmar efteråt...
 
Även om jag var genomsnorig igår så hade vi några projekt att ta tag i...ett av dem var att tömma ur vår vedbod som måste flyttas eftersom den delvis står utanför vårt tomt...PUST! Så trist men bara att göra..
 
Här är vi nästan klara...
 
När det projektet var klart var det bara att hoppa in i duschen och sen ta en Alvedon för jag hade en visning inbokad så då är det bara att bita ihop. Har en visning idag med men sen är jag ledig över påsken! Skönt!!
 
Ni får ingen dagens av mig idag men ni kan få se 2 plagg som står på min önskelista just nu.
 

Sjukt fina skor från Blue on blue som tyvärr verkar vara slutsålda överallt =(
 
 
Tunn lite snyggare bomberjacka från Meandi.
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mittdittovitt:

Halloj! Så tråkigt att vara förkyld! Har du sett att Alvas hus har fått in du vet de sköna och snygga byxorna i fler färger. Blå, rosa, svarta mm. Ett tips bara, tänkte att du gillade dom.

Stort krya på dig!

Kram Fia

Svar: Ja supertråkigt 😟😟 Tack!! Jag såg det och är sugen på ett par blå men får stilla mig lite 😆
Kramar
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :