Att ha haft en toppenhelg i Stockholm!

publicerat i House of Lola, Jag, Träning, shopping;
Ja vilken helg det har varit!! Har verkligen laddat batterierna på bästa sätt, det enda minuset är den envisa snuvan som inte vill försvinna... Inte ont i halsen eller förkyld på något annat sätt utan bara snuvig och täppt...sjukt irriterande. Nu har jag köpt både nässpray och en ny allergi medicin ( vet inte om det är pollen som jag blir snuvig av?) och hoppas på att det ska hjälpa!
 
Men helgen då... ja den inleddes ju redan i fredags med att jag flexade ut från jobbet efter lunch för att hinna hem och gosa lite med hund och barn innan jag skulle fara iväg på visning på kvällen och sen till Stockholm på lördag morgon.
 
Alltid skönt att hinna landa lite hemma också och inte bara hem och vända efter jobbet.
 
Visningen var hos en kompis som hade bjudit hem på bubbel och mingel och så skulle jag visa lite kläder då och det var verkligen fullt hus!
 

Lånade en bild som en av gästerna smet upp på övervåningen och knipsade.
 
En supertrevlig kväll verkligen och jag hann dessutom hem i tid så jag hann med lite mer gos med barn, hund och man.
 
På lördag morgon så vaknade jag tidigt som vanligt så jag hann med en skön morgonpromenad på åkern med min kära vappis!
 
Han hittade en gammal tennisboll på åkern så lyckan var total!
 
 Går också en stor häst i hagen bredvid åkern som alltid kommer springande och ska hälsa när vi går förbi, så rolig!!
 
 
Efter en stadig frukost med havregrynsgröt och ägg så skjutsade G ner mig till bussen som tog mig mot Stockholm, jag mötte upp min kompis E där och sen babblade vi hela vägen upp till huvudstaden.
 
Sen var det bara att snabbast möjligt ta oss ut till Djurgården där loppet som vi skulle springa, Womens Health Half Marathon, skulle gå av stapeln och där vi skulle hämta ut våra nummerlappar!
 

Taggade tjejer!
 
Vi sprang loppet som duo vilket innebar att den ena halvan sprang första sträckan som var på 12 km och sen tog den andra över och sprang resten, dvs 9 km.
Förra året sprang jag den långa sträckan så i år var de min tur att få vänta i början.
 

Starten har precis gått!
 
 

Karta över banan.
 
Efter en dryg timme så kom E och jag tog över stafettpinnen, det kändes bra när jag sprang och jag försökte verkligen att njuta av loppet istället för att bara fokusera på hur långt det var och hur tungt det skulle bli. Så det blev en riktigt skön runda och jag tog mig runt på en helt ok tid också!
Men för oss var inte tiden det viktiga utan mer att vi tog oss runt och att det kändes bra i kroppen, jag har som sagt dragits med en förkylning och E har haft problem med sin rygg en längre tid.
Men allt kändes bra så det var verkligen en positiv upplevelse, nästa år pratar vi om ifall vi ska springa hela båda 2! Hjälp! ; )
 
Efter loppet så promenerade vi upp till T-centralen där vi tog tunnelbanan till hotellet på Södermalm, kan ju lova att det var skönt att få dra av sig de blöta och kalla kläderna och ta en varm dusch!
 

Istället för medalj på loppet så får man ett fint armband! Förra året var det ifrån Edblad och detta år ifrån Ignell jewellry.
 
Efter lite vin och lite chill så gav vi oss ut på stan för att äta en bit mat, det blev som vanligt Vapiano som vi hamnade på. Är ju alltid bra med ett säkert kort ; )
 
Söndagen tillbringade vi först på hotellets spa med att få massage och sen lite bad och bastu, såååå skönt för en lite sargad kropp. Kände mig som ny efteråt!
 
Sen så shoppade vi! Och jag som hatar att handla byxor lyckades hitta 2 par som jag gillade på KappAhl!
 
 
 Ett par beiga - fräscht till sommaren tänker jag.
 
 Och ett par klassiska svarta, funkar ju alltid!
 
Modellen satt verkligen kanonbra och hade lite häng som jag gillar. Sen hade de 20% på alla byxor också så det var ju perfekt!
 
Resten av shoppingturen gick inte lika bra då jag mest kände mig blek och glåmig =( Men vi hade det supertrevligt och snart var det dags att hoppa på bussen och rulla hemåt igen. Vips så fort en helg kan gå ibland...
 
 
 
Igår morse var det kallt men fint så det var bara att dra på vinterjackan och ge sig ut!
 

Dagens igår blev invigning av en t-shirt som jag köpte på lager 157 och sen ett par "gamla" Relieve pants från House of Lola.
 
 
 
Träning som vanligt på lunchen, vi körde med gummiband och gav rumpan en rejäl omgång ( det känns idag...aj aj) och sen hem och vidare på visning. Stressigt med tidiga visningar samtidigt som det är skönt att inte komma hem så himla sent.
Nu hann jag träffa båda barnen innan de somnade OCH kolla lite på TV. Perfekt!
 
Imorse blev det en lite längre morgonrunda och sen blir det lunchträning igen eftersom jag ska på visning ikväll med, gör väl iofs inte så jättemycket att jag missar löpningen med tanke på vädret ; )

 

Kommentera inlägget här :