Att gå i skolan igen...

publicerat i Barnen, House of Lola, jobbet, shopping;
Ja de senaste kvällarna har jag tillbringat med läxböcker...inte jag som har läxa utan sonen som ska skriva en uppsats med så mycket förhållningsregler så man undrar om de går i 6:an eller högskolan??
 
En lärare som verkar ta för givet att alla ungar förstår hur man sammanfattar stycken och skriver ner det på pränt, dessutom kräver han att de ska ta med saker som inte finns med i boken utan det ska de ta reda på själva.... Jag vet inte men jag tycker det är att ställa lite väl höga krav när de aldrig gjort något liknande förut.. Så därför har jag och G fått suttit med honom i 3 kvällar nu och hjälpt till... Dessutom så är han supertrött när han kommer hem från skolan så det är inte det lättaste att få honom inspirerad att sätta igång med skolarbete när han väl är hemma...
 
Och vem är det? Tycker det räcker med att vara på jobbet i 8 timmar, jag vill inte heller fortsätta jobba när jag kommer hem så jag förstår honom precis...
 
Men men...nu är vi snart klara vilket är tur för imorgon ska jag på julbord med jobbet direkt jag slutat så då har jag ingen möjlighet att hjälpa honom och det går inte riktigt lika bra när pappan i familjen ska hjälpa till ; )
 
På tal om jobb så hade jag medarbetarsamtal igår med min chef och det kändes jättebra efteråt för det var verkligen ett positiv samtal och det känns som att han tror på mig och vill ge mig möjligheter att utvecklas ännu mer! KUL! :D
 
På mitt andra jobb ; ) Så  släpptes det en kanonlucka i kalendern igår och det blev visst ett litet klick igen..
 

Superfina Make a wish som kom både som kjol och klänning i svart och en underbar vinröd färg!
Outfiten på bilden till höger tänker jag norpa rakt av!
 
 
 Båda kjolarna fick också flytta hem till mig så får vi se om båda får stanna! Man måste ju testa iaf!
 
Bara 2 dagar kvar på kalendern nu så det kommer att bli lite "tomt" utan den men samtidigt lite skönt att slippa stressen med att passa den mitt i morgonstöket. Har inte riktigt fattat att det snart är jul, har inte plockat fram en enda tomte ännu! Får nog bli i helgen, då ska jag och Moa ta oss iväg och fixa några julklappar också. Vi lämnar resten av familjen hemma, blir lugnast så tror jag!
 
 

Kommentera inlägget här :