Att vara 40...

publicerat i Familjen, House of Lola, Jag, Torsten,;
Japp då har jag då tagit steget över till den andra sidan...nu är jag inte på 30-talet längre utan en 40-taggare.... Känns väl ändå helt ok även om det är lite konstigt, i hjärtat är man ju alltid typ 25 antar jag. Det är bara på kroppen man märker att man blir äldre, fler krämpor och stelt både här och där.
Men men...bara att gilla läget! ; )
 
Jag fyllde i fredags och jag hade tagit ledigt från jobbet för att fira med familjen i lugn och ro. Dock så började jag dagen med att göra det bästa jag vet, nämligen träna!
Jag åkte till gymmet och körde ett pass för mig själv, först 30 minuter på löpbandet. Intervaller i backe...pust! Sen lite styrkeövningar för min knas axel och så lite marklyft bara för att det är skoj!
 

T om svetten visade vad jag kände för det passet! Kände så himla bra!!
 
Sen hem och in i duschen för att göra mig iordning inför min och G´s eftermiddag på spa. Vi hade bokat in en spaeftermiddag på Färna spa och jag hade bokat en helkroppsinpackning och ansiktsbehandling till mig själv!
 
 
Dagen till ära så invigde jag en ny kjol från Lola, syns dåligt här men den har som ett spets mönster på framsidan och är så snygg och skön!
 
 
 
Medans jag väntade på min man ( som alltid är tidsoptimist..) så passade jag på att tanka lite sol!
 
Lördagen ( när vi skulle ha kalas) startade jag och G med att ta en långpromenad med Torsten!
 
 
 
Han äääälskar verkligen att springa på gärdet bakom oss, dock så är han inne i "slyngelåldern" just nu och lyssnar inte alls när man ropar så efter denna bilden är tagen så fick jag springa in och jaga honom i hästhagen....morr.....
 
Sen var det bara att hoppa in i duschen och fixa iordning sig och såhär tjusig var jag då...
 
Moa tyckte jag såg ut som en tant ; )
 
Medans jag piffade så fixade G med maten, vi hade beställt hem en italiensk buffé som vi dukade fram.
 

Till det så serverade vi italienska viner, både rött och vitt.
 
Upptäckte att jag helt glömde bort att fota under kvällen och den enda bilden jag knipsade var på några av barnen när de bänkade sig i soffan för att kolla på Mello.
 
 
 
Det var iaf en supertrevlig dag som blev mkt lyckad! =)
 
Dagen efter var hela familjen lite seg och vi låg läääääänge och drog oss i sängen.
 
 
Moa ägnade sig åt lite pälsvård på Torsten som också var ganska så mör och därför rätt foglig att ha och göra med! ; )
 
Lite senare på dagen så fortsatte firandet då mina svärföräldrar och svägerska med familj kom och firade mig.
 
Efter 2 dagar med kalasande så var det rätt skönt att jag tagit ledigt igår och min plan var att ta en lite skogspromenad med Torsten och sen röja lite hemma och kanske unna mig någon timme i soffan med ett avsnitt av Suits.
 
 
Underbart skönt att gå i skogen där hunden kan vara lös och jag kan få andas lite bara...
 
 
Fridfullt!
 
Dock så blev det inte riktigt som planerat eftersom jag efter en timmes promenerande upptäckte att spåret inte tog mig dit jag trodde...jag försökte mig då på att hitta tillbaka till bilen själv och gick vilse....ordentligt... så det som skulle bli en prommis på ca 1 timme blev en riktig vandring på 2 timmar och 45 minuter...
 
 
 
Kan ju lugnt säga att både matte och hund var lite lätt möra... Så efter den promenaden var det bara att åka direkt till skolan för att hämta upp Moa som jag lovat, hem och in med hunden i duschen och spola bort några kilo med lera och försöka få loss alla pinnar som fastnat i pälsen. Sen få i mig lite lunch för att sen åka ner och hämta Filip vid skolan och ta med honom till frissan...
Swish så var min lediga dag förbi...men jag fick ju iaf lite motion och en rejält rastad hund! ; )
 
 
Lite trött ; )
 
Idag var det tillbaka till jobbet och efter jobbet är det Tabata pass med Erika som vanligt, så snabbt är man tillbaka i vardagen igen!  ,)
 

Dagens idag blev Oklahoma top från Lola, nertill ( som inte syns på bilden ) hade jag en stickad grå kjol, randiga leggings och svarta lane low från Lola. Runt halsen det fina Smolk halsbandet som jag fick av min bästa Erika. På det står " Grym, stark och en fantastisk vän" <3 Älskar det!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Christina:

Grattis i efterskott, kram Christina

Svar: Tack!
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :