Träning, hundplaydate och allmänt röj!

publicerat i Barnen, House of Lola, Torsten,, Träning;
Då var det vips ny vecka igen! Var tar tiden vägen liksom...förra veckan var ju lätt intensiv med Lola visningar nästan varje kväll så det känns skönt med ett litet break nu och liksom hinna hämta andan lite grann!
 
Dessutom så fyller jag ju år...ett jämnt antal sådana....på fredag så nu är det lite roddande inför det firande som jag planerar på lördag.
 
Men helgen då...jo i lördags så var jag och min bästa E iväg på ett träningskonvent, en sk inspirationsdag. Man får prova på lite nya pass och få lite inspiration till att träna nya saker.
 
Vi hade bokat in oss på:
HIT-Tabata
Dance gym Moves ( detta hade vi ingen aning om vad det var...)
Crossfit fitness lev 1
Crossfit fitness lev 2
X-cord
 
X-cord hade vi väl inte heller så mkt aning om vad det var men det är alltså sådana här band som man tränar med.
 
 
Mycket bål stabilitet och perfekt träning för min onda axel. Dock så var man ju ganska så sliten när vi väl kom till det passet...
 

Såhär pigg och stark såg jag iaf ut på morgonen innan vi gav oss iväg. Gillar ju inte att behöva gå upp och klä på mig tidigt på helgerna, räcker med att jag gör det måndag-fredag liksom.
 
 
Här är första passet avklarat och vi är lite lagom varma och svettiga.
 
Pass nummer 2 innehöll en hel del dans och det är väl inte riktigt våran grej om man säger så men det var kul och det är ju faktiskt sjukt roligt att bara släppa på spärrarna ibland och inte bry sig om hur man ser ut eller om man gör helt rätt eller inte.
 
 
Det var dessa 2 tjejer i gula tröjor som ledde passen i crossfit fitness lev 1 och 2. Superbra på att visa och instruera och riktigt roliga pass!
 

Detta var en del av det vi körde på pass nr 2 och vi började kolla oss om var vikterna var som vi skulle köra med men.....
 
 
det visade sig att vi skulle använda varandra som redskap. Sjukt roligt och verkligen annorlunda och jag kan lova att det var tungt även om vi "bara" hade varandra som vikter.
 
När jag kom hem så var det den här som hade saknat mig mest tror jag...
 
 
Söndagen startade vi med att gosa i sängen hela familjen! <3
 
 

Kors i taket att få med dem på en bild tillsammans och så nära varandra också....
 
Sen satte vi fart och vek tvätt och jag rev ur barnens sängar och bäddade rent, hann med en hel del innan det dök upp en tjej som har en springerspaniel tik som är jämngammal med Torsten. Vi hade bestämt "playdate" för att de skulle få rasa av sig lite grann och mitt i alltihop så dyker det upp en man som ev skulle bli vår nya "daghusse". Lätt kaos men det gick bra till slut.
 
Efter att hundarna rasat av sig och "daghussen" hälsat och pratat lite så tog jag och F en promenad med Torsten i solskenet.
 
När vi kom hem hade G lagat mat och kan säga att sen kraschade jag i soffan, kände mig som jag hade blivit överkörd av en truck ungefär efter gårdagen!
 
Vaknade med grymt stela ben så det blev en långpromenad med den här knäppgöken imorse.
 
 
 
Har blivit dåligt med selfies i helgen men jag bjuder på denna som är från i fredags när jag fick för mig att jag skulle vara lite fredags fin med klänning och långhalsband! =)
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :