Att ta hand om sig

publicerat i Barnen, Jag;

Ja denna vecka har jag haft lite "egenvård", fixade naglarna i måndags och igår så var jag iväg och fyllde i mina ögonbryn. 

Jag har ju tatuerade ögonbryn men de har tappat en del färg så när jag upptäckte att det fanns en tjej i stan som gör microblading tatueringar så bokade jag tid direkt.
Så igår vid lunch så tog jag helg och åkte hem. Började med en långpromenad med Torsten eftersom hans dagmatte var ledig.


Han älskar att bära saker, så allt han hittar ska bäras! 😆

Sen var det bara att ställa hund och mig själv i duschen och fixa iordning mig själv.


Det blev världens skönaste klänning från Indiska, tights från Odd Molly och skor och halsband från Lola.


Idag lördag så jobbade mannen hela dagen så det var jag, barnen och hunden. Nu när barnen är större så är det ju inte jobbigt att vara själv en hel dag längre.
Jag och Torsten gick ut på en långprommis med en annan tjej och hennes valp så att de fick rasa av sig i skogen.
De sprang och busade nonstop i en timme så det var en nöjd hund när vi kom hem.

Resten av dagen har jag tvättat, bäddat rent i sängarna, vikt tvätt, läst i min nya bok och då gjort lite rehabövningar för min axel.
Har ju haft ont i den ett längre tag och haft svårt att lyfta skivstången över huvudet, så i torsdags var jag iväg till sjukgymnasten.
Domen blev att jag har en överrörlig axel som är instabil så jag behöver både undvika vissa övningar och rehaba och bygga upp musklerna runt axeln.
Tråkigt men nödvändigt.. Är det här ett tecken på att man börjar bli gammal eller? 





Tur man har den här gosiga killen som alltid finns och är glad att se mig! ❤️

Kommentera inlägget här :