Snö och bowling!

publicerat i Barnen, Dagens outfit, Träning;
Ja vad jag tycker att det är härligt med snö, föredrar när det är vitt och inte grått och slaskigt ute. Har man dessutom hund så är det ju mkt skönare att slippa få in 3 ton grus varje gång man har varit ute.
 
I söndags hade Moa en kompis över på eftermiddagen så då tvingade jag ut alla barnen i pulkabacken, alltid lite trögt att få ut dem men när de väl är där så har de ju oftast superkul. Och med en kompis som buffert så blev det inte ens något tjafs mellan syskonen - kors i taket!!
 
Jag och G hade gått en långprommis med Torsten innan vi jagade ut barnen och följde sen bara med dem bort en liten sväng innan vi gick hem och fixade lite fika.
 

Men med en hund som mest vill jaga alla barn och pulkor så är det inte så lätt att bara kolla på! ; )
 
På förmiddagen så var jag ut och åkte skidor en sväng, dock inte lika fina spår som på fredagen eftersom de inte hade spårat om efter lördagens snöfall. Men jag är iaf glad att jag tog mig ut för nu har det ju varit plusgrader flera dagar så nu ser väl inte spåren så roliga ut längre kan jag tänka...
 
I måndags så var jag ledig för att skolan och fritte hade planeringsdag. Då hade jag och en kompis bokat in bowling med alla barnen.
Det är ju alltid spännande att hitta på något sådant för man vet inte om det blir flipp eller flopp, sist jag och G var och bowlade med barnen var flera år sedan och då gick det inte så bra men nu har de ju växt till sig.
 
Och JA vad lyckat det blev!! Alla barn tyckte det var superroligt och det var nästan inget gnäll alls. Bara F som är lite dålig förlorare som blev lite sur när han tyckte att alla andra bowlade bättre än honom. ; )
 

Hela ligan! Förutom jag då ; )
 
 

Lite sur en stund som sagt...
 
 
E in action!
 
 
Tuffa brudarna!
 
På förmiddagen hade jag och E dessutom varit iväg och kört ett kortlekspass så det var verkligen en heldag! Bra att trötta ut barnen inför första skoldagen, dessutom min första arbetsdag efter lite ledigt. Alltid segt att komma igång igen..
Efter jobbet så blev det ett tabata-pass igår och idag så körde jag löpbandet och gick i backe i 30 minuter på lunchen. Känner mig lite mör i ben och rumpa nu kan jag lova!!
 
Idag så hotade väder prognosen med snöstorm på eftermiddagen så det blev både mössa och halsduk på till jobbet.
 

Ikväll är det invägning på VV....hua.....gillar inte sånt men det är ett nödvändigt ont! Sen skjutsa Moa till dans och medans hon är där ska jag gå långpromenad med Torsten. Sen ska jag hem och dö i soffan!!
 
Tur att det snart är helg!! Jobbigt med långledigt...
 
 

Kommentera inlägget här :