Gräsänke helg

publicerat i Barnen, Dagens outfit;
Ja G har jobbat hela helgen...så tråkigt när jag äntligen är ledig så jobbar han...men men...jag är ju dock ganska så van och nu när barnen är större så är det inte lika jobbigt som det var när barnen var små.
 
I fredags kom iaf syrran över och vi drack ett par glas prosecco, mums!
 
 
Käkade lite tacos och skvallrade lite, en skön fredagskväll!
 
I lördags så hade jag och Moa bestämt att vi skulle göra en liten shoppingtur till Västerås och då närmare bestämt en affär som heter EKO, som ett litet Ullared kan man säga. Kom ut därifrån med mkt mer saker än vad jag hade tänkt mig och sen blev det visst en sväng på Lager 157 också. Fyndade en del till barnen och lite till mannen men inget till  mig, min garderob är ju rätt välfylld ändå om man säger så ;-)
 
När vi kom hem så hade det börjat spricka upp så då gav Moa och jag oss ut på en liten cykeltur, hon har varit lite feg med att cykla och mest varit rädd för att ramla men nu har det lossnat rejält så att nu så ska vi ut och cykla hela tiden..
 

Väntar på sega mamman...
 
Igår så hade jag bestämt att jag skulle röja undan all tvätt och alla saker som låg överallt ( nackdelen med att ha semester medans mannen jobbar...) och så hade jag lovat M att vi skulle baka.. Pust! Varför ska jag alltid ha 1000 saker igång samtidigt??
 
Men jag satte Moa på att plocka ur och i diskmaskinen, F fick hjälpa mig med tvätten och sen satte vi igång att baka. 3 sorters småkakor blev det men en sort kan vi väl säga blev godare än fin..ha ha. Jag gjorde gaffelkakor och en plåt blev bränd och den andra flöt ut lite väl mkt men goda blev de iaf!
 
Efter baket så blev det ännu en cykeltur medans F var över hos en kompis.
 

Vätskepaus för en 4-benting.
 
 
Nöjd tjej och nosande hund..
 
Imorse var jag så trött så jag såg i kors...tur att solen sken och att det bara var 2 arbetsdagar kvar till semestern,...
 
 
Fin morgon men stora påsar under ögonen på mig...ha ha
 
Efter en promenad, en dusch och lite frukost och 4 ombyten med kläder eftersom inget kändes riktigt bra så blev detta dagens outfit!
 

Converse med hög sula, kjol i trikå och lite sportig modell från KappAhl och så en luvtröja - frankly hood -  från lola. Under den gömde sig en vit top och några halsband. Bra så!
 
Ha en bra måndag allihopa!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ulrica:

Riktigt snygg kjol! Gillar ju din outfits :). Eko, där finns mycket skoj. Hoppas du får bra arbetsdagar. Jag var ledig idag men imorgon är det på't igen. Ingen semester i sikte alls för min del. Kram från Ulricq

Svar: Tack! =) Ja nu kör vi sista dagen och det känns SÅ bra! Varför får inte du någon semester?? =( Kram
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :