Produktiv helg

publicerat i Familjen, Träning, shopping;
Helgen inleddes på bästa sätt i fredags med ett lunchpass med min sköna böna Erika. Det är ju vår fredagstradition och en mkt trevlig sådan. Nu var det ett par veckor sedan vi körde sist eftersom det har krockat med andra saker, därför var det extra roligt att köra igen!
 
Dock så var det tunga ben på mig och även om det var ett roligt pass: 10-20-30-40-50 snatches med hantel och däremellan 15 burpees över box, så var det sjuuuuukt jobbigt... Därav min ansiktsfärg när jag åkte från gymmet...
 
 
Men det är ju lite extra skönt att sjunka ner i soffan sen på kvällen när man vet att man har kört skiten ur sig ordentligt! Bästa känslan!!
 
Lördagen inleddes med en långpromenad med systrar och hund i skogen! Verkligen energi påfyllning, speciellt eftersom det var så länge sen vi träffades bara systrarna sist.
 

Snodde en bild från syrran som hon knipsade på mig när jag fånade mig och härmade Torsten!! Ha ha! Kul att få tramsa lite ibland.
 
Solen sken ju och det var verkligen skönt ute så när jag kom hem så blev jag och syster A kvar ute på trappen och fikade och G åkte iväg och handlade lite på granngården.
 
När han kom hem sen så blev det fröplantering, det planterades både dill, chili, prästkragar och mynta.
 

De som är intresserade av att plantera grejer i vår familj...
 
 
Torsten ville iofs också gärna vara med och hjälpa till ; )
 
Framåt sen eftermiddag så packade jag sen in mig i bilen och åkte iväg på visning! Och en del visningar är ju bara trevligare än andra, nu kom jag hem till en värdinna som var supercool trots tvillingbebisar, besök på akuten och allmänt kaos! Men hon redde upp det hela och bebisarna skötte sig exemplariskt hela visningen =)
 
Som bonus så fick jag sen gå och mysa lite med en av dem medans alla provade kläder, somnade t om i min famn pluttan! Det var länge sen man hade en sovande bebis i famnen senast...mysigt!
 
Hann sen hem i god tid för att mysa ner mig i soffan för att kolla på Mello även om vi också hade lite smått kaos eftersom F hade en kompis som skulle sova över och de gjorde sitt bästa för att överrösta tv:n..till lillasysters förtret! ; )
 
Söndag så hade jag en tidig visning så då smet jag iväg medans resten av familjen fortfarande gick i morgonrock och kom sen hem till mat på bordet, det är ju alltid trevligt!
Jag och mannen lyckades sen få ut alla barnen i friska luften tillsammans med hunden så vi hade det lugnt och skönt inne och jag hann ta tag i mitt tvättberg som visst aldrig verkar sina....suck!
 
Nu är vi mitt i veckan och det rullar på som vanligt med träning och visningar, ikväll blir det långprommis och mathandling medans M är på dansen. Förutom mina vanliga träningspass så går jag ca 35-45 min med Torsten varje morgon, så om jag bara kunde få ordning på mina matvanor så skulle nog de förhatliga kilona kanske börja rinna av mig men just nu så törs jag inte ens ställa mig på vågen...
 
Konstigt att "alla andra" verkar kunna gå ner i vikt men inte jag....jag måste ha världens sämsta ämnesomsättning....och karraktär...
 
Har iaf klickat hem 2 "våriga" tröjor som jag tänker att jag ska ha ihop med mina varskor!
 

Den första är denna från Friendtex som jag tänker mig till ett par jeans eller ljusa byxor och så mina converse med lite högre sula.
 
 
 
Den andra är från Odd Molly
 
 
och den tänker jag mig också ihop med jeans eller ett par svarta byxor till dessa skor
 
 
 
När jag tänker outfits så måste skorna liksom också matcha, annars blir det fel i hjärnan....ha ha!
 
OM tröjan finns också i en jättefin blå färg
 

Då skulle jag matcha med jeans och de vita conversen också :-)
 
Det var mina styling tips idag och inte lola!! Vilken grej!! , )

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenny:

Hej, har du fått hem byxorna i grått? Så snygga. Hur är storleken? Grymma shoppingtips du har. Mvh Jenny Schillen, från Outfitgruppen.

Svar: Hej!
Japp det har jag, rymliga tycker jag. Jag tog XL och hade nog kunnat ha L.
Kul att du kikar in hos mig 😊😊
Kram Marita
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :