Solig helg!

publicerat i Familjen, Torsten,;
Ja vips så var det måndag igen...galet vad fort en helg går när man är ledig och det är fint väder!
 
I fredags så gjorde jag en hög med ärenden efter jobbet, handla, posta och hämta paket, in på apoteket och hämta salva till F, iväg till ett annat ställe och hämta paket och så in på banken...pust! Var helt slut när jag kom hem!
 
Då är det bra att man har lite större barn som kan hjälpa till att packa upp allt, jag packade upp alla paket och provade! Allt var bra förutom ett par byxor från Alvas hus som jag måste byta till större storlek. Det var dessa byxor
 
 
Fast i svart. De grå är ju så sköna så att det känns som att jag kommer kunna bo i dem så jag kände att jag måste ha ett par svarta också. De grå är dock på gränsen till för stora men helt ok ändå, därför chansade jag på att gå ner en stl men då blev de alldeles för tighta så jag ska ta samma stl som på de grå.
 
När allt var uppackat och klart så tog jag med mig Torsten och gick ut en sväng och då hade vi sån tur att vi sprang på hans bästa lekkompisar som också var ute på gärdet och sprang av sig. Så då fick han leka och springa av sig lite grann! Perfekt!
 
Lördagen startade jag och Moa tidigt med att ge oss av till grannstaden för att spana in en garderob till hennes rum, byta ett par byxor och bara strosa lite i affärer.
 
Jag invigde nya koftan från Lola. Lite stor och bylsig sådär som jag gillar.
 

Påsar överallt som vanligt! Jag passade på att baxa in en stor Ullaredsbag som jag hade i förrådet med sommarkläder och gå igenom och lägga ut lite till försäljning. Alltid bra att rensa lite och få in lite pengar.
 
 
På Lindex hittade både jag och Moa en hel del. Jag köpte b la ett par jättesköna lite lösare byxor i "fin" tyg ( hittar inte dem på hemsidan tyvärr ) och så denna kofta som är lite så lagom fin.
 
Lite glittrig i tyget och jättesnygg att ha uppknäppt.  Moa köpte en långkjol i blå och vit randigt och så ett par byxor i lite samma stil som mina fast hennes hade mudd nertill.
 
Till Filip blev det lite basplagg, han växer ju så det knakar den ungen!
 
Sen blev det järnet hem och vi svidade om och tog en långpromenad med Torsten allihopa, stannade till lite vid vårt nya utegym och barnen testade på att träna lite grann! ; )
 
 
Hem och in i duschen med hunden och sen svida om för bio med systrarna!
 

Invigde nya långkoftan från cotton candy ( såååå mjuk och skön) och nya lola bootsen! Kände mig både snygg och bekväm, händer ju inte allför ofta!
 
Söndagen startade jag med en långpromenad i skogen ihop med Torsten och Torstens kompis Lex ( och hans matte), de älskar att busa och framförallt Torsten älskar att bada i alla diken han hittar....suck!
 

Så när vi kom hem så var det bad som gällde...igen!
 
Resten av dagen hängde vi mest utomhus i sooooolen! SÅ skönt!! Jag avrundade t om dagen med en liten löprunda som dock gick sjukt tungt...
 

Men det viktigaste är ju att jag gjorde det och det kändes grymt skönt efteråt när jag var duschad och klar!
 
Idag lovade de lika fint väder så jag klädde mig för vår!
 
 
Nya skorna från Blue on blue
 
 
Upptill en gammal Lola top och jeans som inte fått komma ut ur garderoben på länge.
 
Efter jobbet idag så blir det ICA och posta en hög med paket och köpa några penseer som jag ska peta ner i jorden på trappan.

Kommentera inlägget här :