Långhelg till ända och spännande möte!

publicerat i Familjen, House of Lola, shopping;
Tisdag och kort vecka igen!
 
Har ju varit en lång härlig och ledig helg med underbart väder, har tyvärr inte hunnit ligga så mkt i solstolen som jag hade velat men det kanske är bra för min hud å andra sidan ; )
 
I fredags hade jag lovat Moa att hon och en kompis skulle få åka till Jump i Örebro så det var bara att hålla det jag lovat och packa in dem i bilen och åka dit trots att solen strålade utanför.
 
 
Taggade tjejer!
 
Jump är då typ som ett lekland fast men bara studsmattor, man bokar en timme och så får de hoppa så mycket de bara orkar under en timme! Det var 2 svettiga tjejer när timmen var slut!
 
Sen var planen att vi skulle gå in på Marieberg ( stort köpcentrum) men efter att ha slängt en blick på parkeringen så la jag ner den planen och istället så åt vi på vägen hem.
Väl hemma så rastade jag hunden och sen parkerade jag min rumpa i solstolen!
 
 
Såååå ljuvligt!
 
Hade sällskap också av den här stiliga killen!
 

Mattes fina kille! <3
 
På lördagen var det dags för släktträff på min mammas sida, jättekul då jag träffade en kusin som jag inte sett på 20 år!
 
 
Fina kusiner!
 
 
Mamma och kusin
 
 
Hela kusinskaran och några kusinbarn!
 
 
 Galet fint väder och varmt!!
 
 
Selfie!
 
 
Liten och stor kusin!
 
Som sagt en superkul dag och kväll och klockan blev sent innan vi kom i säng! Mycket att prata om och alla var överens om att det inte får gå 20 år till nästa gång.
 
Söndagen blev lugn med lite morsdag firande hemma, fick en fin bukett och ett fint armband och sen ut och fira min egen mamma <3
 
Igår var jag ledig och tog tåget upp till Stockholm för att träffa en tjej som håller på med en ny slags peruker.
 
 

Dagens outfit blev kostymbyxor från KappAhl ( världens skönaste byxa) och ny top och linne från Lola.
 
Dessa peruker är gjorda av äkta hår och har en silikonhätta som gör att peruken liksom sugs fast på huvudet och verkligen sitter jättehårt! Dessutom så gör den släta insidan att det inte blir något skav eller irritation.
 
Du kan även tona och färga håret och när du beställer den så bestämmer man själv vilken färg och frisyr man vill ha! låter ju hur bra som helst och det är det också, enda kruxet är att den kostar ca 30 000:-.... Så nu ska jag ta och ringa landstinget och se om man kan få något bidrag därifrån, annars får det nog vänta tyvärr trots att jag skulle bli huuuuuur lycklig som helst av att ha en sån!
 
Man kan ha den i upp till 3 år också vilket egentligen gör att utslaget på den tiden så blir det inte så mycket dyrare än de peruker som jag har idag när jag köper ny var 3:e månad ungefär..
 
Men men jag får suga på den karamellen ett tag...först ska vi renovera kök, bygga staket, riva altan och bygga ny...ja det finns några hål att fylla om man säger så! ; )
 
Idag står det back intervaller på schemat och eftersom den träning jag har hunnit med i helgen har varit just löpning så känns det väl sådär....hade hellre lyft lite skrot! Men det får bli imorgon!
 
Avslutar med bild på ett par skor som jag klickat hem som jag hoppas ska bli sköna samt en ny cardigan som också är från lolas Supersunday!
 
 
 

Coast cardie short
 
 
 
Ha en fin tisdag allihopa!

Kommentera inlägget här :