Sliten...

publicerat i Barnen, Dagens outfit, House of Lola, Torsten,, Träning;
Ja jag har känt mig sliten denna vecka...vet inte varför egentligen för det har inte varit en jobbigare vecka än vanligt men iofs så var jag ju borta hela helgen så det kan ju spela in.
I onsdags så var jag till hudmottagningen med F på eftermiddagen, han har eksem som vi har brottats med sen han var liten så nu har vi kommit så långt att vi fick gå en eksemskola där de förklarade skillnaden mellan alla olika salvor, vad man kan göra för att underlätta och vi fick ett "smörjschema" som vi ska hålla oss till.
Insåg ändå att han har rätt lindrigt jämfört med några av barnen som var där så vi ska nog vara tacksamma ändå..
 

När vi kom hem så bytte vi om och gick ut på gärdet med Torsten, mysigt att få umgås lite bara med Filip och slippa allt syskonbråk som uppstår så fort man ska göra saker med båda barnen.
 

Torsten fyllde ett år den dagen så som "present" så fick han tillåtelse att bada i lerdiket = hundlycka!!
 
Så när vi kom in igen så var det hundbad som gällde och sen presentöppning!
 
 
Det gick så fort att jag knappt hann med men han fick iaf ett stoooort tuggben och en ny "gris", den förra han hade var lite lätt sliten...; )
 
Igår var meningen att jag skulle träna box men kombinationen av urusel sömn hela veckan (fullmåne..) och att jag kände mig mör i kroppen gjorde att jag valde att vara hemma och mysa med barnen istället.
 
Kändes imorse som att det var rätt val för jag känner mig fräschare i kroppen idag, dock lika trött eftersom Torsten hoppade upp i sängen och väckte mig kl 4....morr!!!
 
Men efter en långpromenad och tassdusch så blev han så häääääär trött...
 

Orättvist att jag inte fick lägga mig och somna om också ; )
 
Kände mig ändå rätt pigg och sen är det ju faktiskt HELG!! Och jag är helt ledig hela helgen! Ska bli SÅ skönt!!
 
Försökte fota en dagens idag eftersom det var premiär för jeansjackan!! Iofs med en stor sjal till men ändå! ; )
 
 
 Kände mig fin i Oklahoma top, Penny skirt och på fötterna svarta fashionista sneakers!
 
 
Ler alldeles för sällan på bild har jag konstaterat! ; )
 
 
Försök till helfigursbild!
 
Ha en jättebra helg allihopa! =)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Nu är jag långt ifrån någon eksem expert men har ända sen barn haft en del konstiga utslag som ingen verkar fatta vad det är för nåt. Och nu även mina barn. Jag använder en Propolis Creme från Forever Living som funkar riktigt bra och även Aloe Vera Gelly funkar. Bara ett tips i djungeln av alla cremer 😊. Nu längtar jag till supersöndagen även om jag beställde alldeles för mycket av sommarkläderna. Haha Kram

Svar: Tack! Det min son har är dock atopiska eksem och det har även jag haft som barn. Väldigt vanligt i vårt torra klimat.
Nu har vi fått salvor som funkar 😊 Jag använder dock lite salvor från Forever ibland och mannen älskar deras aftershave lotion!
Supersunday kommer bli galen som vanligt 😆😆
Kram på dig!
Marita Källberg

2:a kommentar, skriven , av Mittdittovitt:

Såå himla snyggt med jeansjackan :) Åh jsg vet hur det är med eksem, så skönt att han får hjälp. Jag har själv jobbigt med dom, men en bra läkare som tur är. Men helt plötsligt fått några andra utslag i hela ansiktet, fy ser ut som en prickigkorv :( ha ha. Hoppas du nu har vilat dig i helgen och fått ny energi, men om jag förstått mig på dig rätt så är det inte så troligt, men hoppas ändå, kraaam!!!!

Svar: Taaack! Ja han tycker att det är riktigt jobbigt i perioder. Jag hade också eksem som barn och när jag är för stressad så blossar de upp nu med.. =(Jag har faktiskt vilat i helgen, tro det eller ej! Ha ha! Kände mig nästan tvingad eftersom jag har en fullspäckad helg nästa helg och jag vet att det inte kommer att vara många minuter över till att bara slappa så passade jag verkligen på denna helg.
Kram på dig!!
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :