Vilken fantastisk helg!!

publicerat i Dagens outfit, House of Lola, Träning;
Måndag...lite sliten efter en hel helg borta men samtidigt så påfylld med positiv energi!
 
Hade tagit ledigt i fredags och startade dagen redan kl 8, trots ledighet.., med att fixa naglarna! Hade fått en akut tid hos en ny tjej och till min lycka så kunde hon göra faded french manikyr. Har velat haft det så länge men min vanliga nageltjej har inte kunnat så detta gjorde min dag!
 

Så blev resultatet! Lite kortare naglar men å andra sidan så är det bara mina naglar med förstärkning nu så att det gäller bara att de ska växa sig lite längre så blir det bra! =)
 
Sen var det bara att köra järnet hem, ut med hunden och sen iväg med honom till "frissan". Han var sjukt långhårig så det var verkligen välbehövligt! Lämnade honom där och sen vidare till gymmet där jag mötte upp mina kära fredagsfyskompisar och körde ett tufft pass...pust! Sen tillbaka till frissan och hämtade upp Torsten,hem och in i duschen och packa det sista för att sen åka ner på stan och njuta en lunch i solen med G.
 
 
Efter lunchen så åkte vi hem och hämtade väskorna och sen vidare mot Stockholm!
 
Där landade vi en snabbis hos min syster och svåger och fick ett glas skumpa i solen innan vi begav oss mot Friends och Depeche Mode. Jag är ingen större fan av dem men det är ju alltid kul att gå på konsert och de är bra liveartister!
 
Efter konserten så fick vi ta oss en liten promenad hemåt eftersom det var stört omöjligt att få tag på en taxi, som tur är så bor de inte så långt ifrån Friends så det blev lite gratismotion där på natten.
 
Söndag morgon så packade vi ihop oss igen och G skjutsade ut mig till Djurönäset, Värmdö där jag skulle möta upp mina fina lolakollegor för vårens bonushelg!
Det är alltid lika roligt att träffas och spännande att se vad schemat bjuder på!
 
Efter lite mingel och lunch så fick vi bänka oss för att spana in höstens kollektion och det kommer bli dyyyyyyrt kan jag lova er! Så sjukt mkt fina plagg kommer det att komma....gahhhh...
 
 

Jag och finaste Jenny från Linköping!
 
Efter vi kollat in kollektionen och ooooat och ahhhhat en stund så blev det fika innan det var dags att svida om inför eftermiddagens träningspass. Vi tränar alltid i någon form och denna gång var det riktigt uppstyrt med en orienteringstävling där vi tävlade i lag om 2.

Jag och min partner Emma! Taggade som få! ; )
 
 
Alla står på startlinjen och väntar på att få kartan och sätta igång!
 
70 minuter hade vi på oss och då skulle vi genom kartans hjälp leta upp så många som möjligt av 18 kontroller, på kontrollerna kunde det antingen finnas en fråga att svara på eller så skulle man utföra en aktivitet. Alla kontroller gav olika mycket poäng och det gällde såklart att samla så mycket poäng som möjligt.

Här paddlar jag ut för att runda en av bojarna där ute! Mycket poäng på denna aktivitet!
 

Efter loppet firade vi såklart med lite skumpa! Vi vann inte men vi hade sjukt roligt, kan ju dock konstatera att orientering och läsa karta inte är vår starka gren ; )
 
Efter lite vila så var det dags att duscha och göra sig klar för kvällens middag!
 

Jag kände mig grymt fin i en svart lola klänning och min kaftan från Odd Molly! Fick många komplimanger för den också! =)
 
 
Annelie, Jessica, Susanne och Ylva posar med lite bubbel!
 
 
Emma, Marie och jag klämmer ihop oss på en selfie!
 
Efter en lång middag med god mat och mycket skratt så dunsade jag i säng vid 12 tiden, sov inte så mkt natten innan och hade börjat fått en rejäl huvudvärk så det blev en ipren och en massa vatten innan jag däckade i sängen.
 
På söndagen vaknade jag tidigt som vanligt och bestämde mig för att försöka smyga upp och ta en promenad, ville inte väcka min rumskamrat Linda som fortfarande sov då.
 
Verkligen magiskt vackert ute i skärgården!!
 Liiiite trött och seg efter gårdagen;)
 
 

Blev en liten sväng iaf innan frukost!
 
Sen var det dags att duscha och packa ihop sig eftersom det var utcheckning från rummet samtidigt som frukosten.
 
Ett lite kortare möte och sen kramas hejdå till alla innan jag hoppade in i bilen och åkte hemåt, fick skjuts av några andra tjejer som skulle passera Arboga på vägen! Perfekt!
 
Väl hemma så var det iaf en som hade saknat mig en del...
 
Mattes plutt!!
 
Efter lite snabbmat ( ni ser bildbeviset bakom mig på bilden ovan...) så klädde vi på oss hela familjen och tog oss ut för lite frisk luft!
 
 
 

Här har vi äntligen kommit ut på vägen igen efter att vi irrat bort oss lite i skogen och blev tvungna att ta fram kompassen och kartan i telefonen för att hitta rätt igen ; )
 

Gick förbi den här stiliga killen som tyckte att Torsten var såååå spännande medans Torsten mest tyckte att han var läskig...ha ha!
 
 
 
Dagens outfit på en trött måndag blev en ny topp från Lola som vi säljare fick på bonushelgen, mjuk och skön!
 
 
och nertill ett part underbara byxor från Kapp Ahl
 

Rille tror jag modellen heter och de är stora i storleken så man kan gå ner minst 2 storlekar.
 
Idag blir det mathandling och sen står det inte så mycket mer på schemat! Gosa med barn och träna lite hund kanske ; )

Kommentera inlägget här :