Att ha gjort en fredag

publicerat i Barnen, House of Lola, Jag, Träning, Vardag, shopping, Önskelista;

Klockan är 22.30 och jag ligger nerkrupen i sängen, har man varit uppe sen 04.45 så känns det som kroppen säger stopp nu..

Vad händer 04.45 då, jo klockan ringer och jag kliver upp och hoppar i kläderna... Just idag var det väl inte riktigt "hopp" i kläderna.. Fullmåne nu och det innebär i mitt fall en kass nattsömn..
Men tog mig iaf ut på min morgonrunda med Togge, dock lite kortare än vanligt eftersom jag frångick min rutiner och gick en helt ny runda (!!!)
Sen frukost och väcka barn innan jag åkte mot jobbet, trött som en gnu...
Jobba och prata lite skit med kollegorna innan det var dags för fredagsfys som vanligt på lunchen.
Mötte upp min bästa E och vårt "bihang", hennes kollega S. Nä då..skämtade bara, gillar vårt fredagsgäng 😋
E hade en grym träningsvärk så det blev en del frustande under dagens pass både från henne och från S som bara inte gillade övningarna som vi körde..ha ha! 
Efter dusch så var det tillbaka till jobbet och köra på några timmar till innan jag plockade ihop och drog mig hemåt.

Var ju smart och handlade det mesta igår så nu gjorde jag bara ett snabbstopp på Netto och köpte snacks,dricka och några blommor.
Väl hemma så längtade jag efter friskluft så jag bytte bara skor och frågade sen om
ngt barn ville med men det var ingen som jublade direkt..
Men jag och Togge gick ut iaf! 

Med min ljudbok i öronen så blev det nästan en timme utomhus. Skönt! 

Sen in och startade en tvättmaskin, dammsög lite, svarade på mess och mail, betalade en räkning som jag missat, fixade ett bad till M, klickade hem en ny vinterjacka från Stadium (vägrar frysa i vinter..)

Bra pris på den nu, nedsatt med 300:-.


Sen fixade jag tacos innan blodsockret låg på 0 pga träning och ingen riktig mat på lunchen..
Fixade så att F plockade av och tog kvällskiss med Togge medans jag parkerade framför mitt favvo program "Say yes to the dress".
G jobbade så jag fick kolla på vad jag ville 😜
Där blev jag kvar och jag surfar lite på Odd Mollys hemsida och hittade några fina plagg

De kan gå flytta hem till mig allihopa...men riktigt så rik är jag inte... Däremot så uppptäckte jag att jag hade 150:- i bonus hos Lindex så det blev ett klick där på en klänning.


Men nu sova för att orka med morgondagens 5 km lopp , run of hope- till förmån för barncancerforskningen. Mycket viktigt 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lars Gustafsson:

Va trevligt att vara med på din dag. Nice. Jag gillar verkligen ditt inlägg
Jag kollat Idol just nu inspelat

Kommentera inlägget här :