Att ha tusen saker på gång

publicerat i Barnen, Dagens outfit, Önskelista;
Ja just nu snurrar det mkt saker i huvudet.... det planeras kök och allt runtomkring det dvs golv, luckor, utformning osv.... Och så kom vi på att när vi ändå byter golv i köket så kanske vi ska passa på och byta golv i hallen och vårt sovrum också eftersom vi har samma tråkiga ljusa laminatgolv hela vägen.
 
I kök och hall lutar det åt att det blir ett vinyl golv i en mörkare träfärg, vinyl ska vara ett väldigt slitstarkt material och det känns ju som att det är perfekt hemma hos oss! I sovrummet så är vi lite inne på att lägga en heltäckningsmatta, kruxet med det är att det ska vara så hiskeligt dyrt men samtidigt så känner vi väl lite att om vi ändå lånar för att fixa köket så kan vi väl ta i med 10 000:- extra och fixa ett gosigt golv därinne också..
 
Men jag har en kompis vars man är golvläggare så han ska få komma hem till oss och kika lite så vi kan få en liten kalkyl på vad det kan tänkas kosta. Sen ska vi räkna på vad köket kommer att gå loss på totalt så att vi kan skicka in en låneansökan till banken.
Som sagt mkt saker som snurrar i huvudet just nu. Uppepå det så ska ju vardagen fungera också och den här helgen var den sista "lediga" helgen på länge. Nu är det något inbokat i princip varje helg fram till slutet på november...pust! Men roligt också.
 
I lördags så var jag gräsänka eftersom G var iväg  på herrklubb men M och jag startade dagen tidigt medans G och F fortfarande sov, M var iväg på sin första handbollsträning och jag var med henne där en stund innan jag åkte vidare och sprang "Run for hope" - ett lopp där startavgiften gick till barncancerfonden.
 
Jag hade Torsten med mig så han också fick lite motion ; )
 
 
När jag kom hem så hoppade jag in och tog en snabbdusch innan jag skjutsade ner mannen till tågstationen där de skulle samlas. Väl hemma så röjde jag av lite och väckte sonen innan jag och M åkte över till syrran på lite fika och skvaller. Var jättelängesen vi hann träffas så timmarna gick fort!
 
Kvällen avrundades med en långpromenad med hunden i regn ( så trött på detta eviga regnande), godis i soffan och "kockarnas kamp" på tv4Play.
 
Igår söndag så startade jag dagen tidigt med att plocka undan och fixa inför eftermiddagens lola visning som jag skulle ha, dock så blev jag mer och mer irriterad ju längre dagen gick eftersom de gäster som lovat att komma droppade av en efter en....
Tycker det är SÅ tråkigt när man lägger ner tid och engagemang på att fixa iordning något att folk inte behagar dyka upp....suck.... 2 kladdkakor hade jag bakat också så mina kollegor på jobbet blev iaf glada idag då de fick smaka av den kakan som blev över.
Lite mysigt var det iaf med lite tända ljus och lite soft belysning =)
 
Gårdagens outfit var Lola allover såklart och bestod av supersköna Salvationpants och en skön t-shirt vid namn Finally top.

Dagens idag blev i stort sett samma med tillägget att jag satte på mig en kofta också eftersom det var kallt som skrutt imorse.
 
 
 
Idag när jag kommer hem så är planen att gå ut med hunden och att laga mat, inte så mycket mer än så hade jag tänkt! Skönt att inte ha tusen planer jämnt!
 
Men dessa rosa pärlor skulle gärna få flytta hem till mig om plånboken vore lite tjockare ; -)
 

Och gärna denna sjal också...nu är det ju höst på allvar och då är det sjal som gäller!
 
 
 

Kommentera inlägget här :