Att ha varit på utflykt

publicerat i Barnen, Dagens outfit, House of Lola, Jag;
Ja helgen som var så har jag varit till Stockholm på en liten miniutflykt, jag tog semester i fredags och hoppade på tåget upp till Stockholm. Jag skulle möta upp min Lola kollega från Luleå och så skulle vi ta oss en tur till Underbara Barn mässan i Stockholm där House of Lola fanns med bland utställarna.
 
 

Vi busade lite med folk på FB och sa att vi skulle söka till Talang men jag tror att påsarna i händerna avslöjade oss! ; )
 
 
Denna snygga och mässunika tröja fick följa med både mig och Linda hem, superskön och användbar!
 
Efter vi shoppat Lola och kollat runt lite bland övriga utställare så gick vi vidare till Bak och choklad mässan som huserade i hallen bredvid.
 

Där fanns det såklart chokladpraliner i alla möjliga och omöjliga varianter!
 
 
Vi hittade även en liten hörna där man kunde få sätta sig och ta ett glas vin! Så där fastnade vi i ett par timmar och pratade och sippade rosé!
 
Efter allt traskande så kände vi oss rätt trötta i fötterna och rörde oss tillbaka mot stan och mot hotellet.
Väl där så slappade vi en stund innan vi tog oss ut på stan igen för en bit mat och vi hamnade på Pizza Hut - verkligen glamoröst men sjukt gott!!
 
På lördagen så blev det lite shopping innan jag hoppade på tåget hemåt och Linda tog sig mot sin kompis i andra änden av stan för fortsatt Stockholmshäng.
 
Söndagen sen var jag ganska så seg och G jobbade så jag och barnen tog oss ut till Götlunda och hängde hemma hos min mamma och pappa och fick både mat och fika. Så skönt att slippa vara den som fixar och tänker ut mat för en gångs skull.
 
I måndags så invigde jag min nya tröja från mässan ihop med Concrete strech jeans - jordens skönaste jeans!
 
Lite sliten och blek efter en natt med störd sömn....snark...
 
I tisdags så var det då äntligen dags för visning igen efter ett alldeles för långt uppehåll, inte haft någon visning på en vecka! Så jag kände mig nästan lite ringrostig...ha ha
 

Visningsoutfit blev jowly i mustard och hymn pants i chalk black.
 
Det var en mycket trevlig visning hemma hos en nygammal värdinna och förutom att jag fick träffa en massa trevliga kunder så fick jag även en ny visning inbokad vilket kändes skönt eftersom det har varit väldigt trögt på den fronten den senaste tiden.
Ikväll ska jag vara med på en kundkväll hos ett företag i grannstaden så jag hoppas på att kunna knyta lite nya kontakter där och kanske få till någon visning också.
Lite trist att vara borta ikväll dock eftersom det är min och G´s bröllopsdag! 15 år sen idag som vi gifte oss och precis samma väder nu som då! Strålande sol men isande kallt!
 

Lite yngre där och färre rynkor!
 
 

Och så en lite mer nytagen bild!
 
Känner mig rätt stolt att vi fortfarande håller ihop trots allt vi gått igenom, eller ska man säga tack vare kanske? Det var några år som var fruktansvärt tunga när vi gick igenom flera  IVF-behandling efter varandra i våra försök att få barn innan vi äntligen blev gravida med Filip 2005.
Men även om han gör mig galen så är han min man! <3 I vått och torrt!
 
Avslutar med några fina höstiga bilder som jag knipsade igår när jag var ut och gick med Togge efter jobbet.
 

Älskar färgen på träden nu!!
 
 
Och älskar vårt staket som börjar ta form! Äntligen kan vi börja ha dörrarna öppna utan att riskera att få jaga hund i hela kvarteret!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Grattis till 15 år!
Och ivf... jag önskar så att livet inte var så orättvist. Fantastiskt att ivf finns men sorgligt att det alls behövs.
-Jenny-

Svar: Tack! Nej visst är det orättvist men jag är otroligt tacksam att det finns, annars hade inte våra barn funnits idag.
Marita Källberg

2:a kommentar, skriven , av Lollo:

Grattis till alla era år tillsammans! 💕
Kärlek är underbart och fantastiskt att hålla ihop i med och motgång. Sådant är värt att beundra!
Trevlig helg!

Svar: Tack! 😍 ja ibland är det tufft men vi kämpar på 🙂
Detsamma!
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :