Att se fram emot lite lugnare tempo

publicerat i Dagens outfit, Familjen, Vardag, shopping;
Det här är sista veckan när varenda kväll i princip är inbokad och jag börjar verkligen längta efter att få några kvällar hemma med barnen.. Dessutom har mannen haft sjukt mycket på sitt jobb också den senaste tiden så det dåliga mamma-samvetet har verkligen gått på högvarv..
Det som är bra i det hela är att jag och mannen, till skillnad från förut, har en bra dialog och jobbar på att det ska bli bättre.
Men det som är med Lola är att jag jobbar ju mycket i perioder och det är lite svårt att styra. Det jobbiga är när det krockar med mannens mest intensiva jobbperioder..  Dessutom har vi ju en "slyngel" hund som kräver sitt.
Igår var vi på sökkurs och även om jag tycker det är tungt att åka iväg så är det så värt det eftersom han tycker att det är superkul och dessutom blir han härligt trött efteråt!
 
Nästa vecka är sista gången för den kursen och då ska vi avsluta med en liten tävling! Ska bli kul att se hur det går när det är "på riktigt"!
 
Imorgon är det fredag och jag har en visning på kvällen, gillar ju egentligen inte att ha visningar på fredagarna...den dagen är lite helig för mig men imorgon ska M på kalas hos en kompis också så då känns det inte lika jobbigt.
Lördag däremot så är det familjedag och jag och M har bestämt att vi ska åka till Marieberg, de har haft nypremiär för sin H&M butik som är utbyggd och uppfräschad.
Så dit ska vi och kika och sen tänkte jag passa på att kika in i lite andra affärer också! ; )
 
Har blivit dåligt med outfit bilder denna vecka då jag mest känns mig tjock och ful men idag så fick jag på mig en sån outfit som jag trivs i! För ovanlighetens skull inte ett enda lola plagg dock!!
 
 

Upptill en blus från Culture
 
 
 
Nertill nya favorit byxorna från Rabalder och skor från by Malene Birger
 
 
Närbild! ;)
 
Byxorna från Rabalder har verkligen blivit favoriter så jag har klickat hem ett par svarta också. Försöker få till lite struktur på min garderob och bara ha sådana plagg som jag verkligen använder och göra mig av med sådana plagg som bara blir hängande i garderoben.
Det är ett heltidsprojekt ; )

Kommentera inlägget här :