Slapp helg

publicerat i Dagens outfit, House of Lola, Jag, shopping;
Ja en mkt slapp helg är över och det var verkligen välbehövligt! I lördags så vaknade jag som vanligt innan tuppen men jag fick ligga kvar i sängen eftersom G skulle iväg och jobba så han gick ut med hunden! LYX!
 
Själv masade jag mig upp vid 9 och åt lång frukost, plockade lite, tvättade ( alltså allvarligt....HUR mycket tvätt kan en familj på 4 personer ha???) och sen kom det förbi en tjej och köpte en vinterjacka som blivit för liten för M.
 
Sen packade jag in familjen i bilen och åkte ut och hälsade på min mor och far, länge sen jag var där och nu slog jag 2 flugor i en smäll och träffade syrran från Stockholm också som var där.
 
Så här stylish var jag i lördags helt utan smink och oduschad......
 
 
Orkade verkligen inte piffa iordning mig!
 
 

Dock så invigde jag nya Knot top i shimmer dark grey ( helt underbar i grått med liiiiite glitter i tyget) från lola och så ett par nya mjukisbrallor från Hangmatta.
 
På tal om hangmatta så måste jag berömma deras kundtjänst! Jag hade bara sett dessa byxor på en tjej på gymmet och var osäker på vilken modell de var men efter flera mail fram och tillbaka så lyckades vi klura ut att det måste vara dessa och de blev helt perfekta!!
jag handlar en hel del på nätet och är så grymt trött på alla webshopar som gärna vill sälja saker men som inte är lika hjälpsamma när man behöver returnera eller byta storlek.
Jag tycker att ska man ha en webshop så måste det vara lika enkelt att returnera/byta som att handla, det kan ju inte vara meningen att man ska behöva googla sig fram till en adress dit man ska skicka plagget liksom....SUCK!
 
Efter fikabesök hos päronen ( eller vi fick lite mat också....taaaack för det! Min mamma lagar den godaste maten i hela världen!) så var det dags att piffa Moa inför kvällens tjejparty hos grannen!
Jag var in i döden trött så jag la mig bara under en filt i soffan och gjorde ingenting medans hon var borta...och det hör inte till vanligheterna kan jag säga...
 
Igår så startade jag dagen med att springa en sväng med syrran och Togge, var ett tag sen sist och det kändes kan jag lova...pust vad tungt det var! Men ändå skönt att ha rört på sig lite grann i det underbara vädret.
 
G fixade med allt som behöver fixas här hemma - veden staplades, cykelförrådet fick taket på sig och målades...mycket kvar att fixa men nu är vi iaf igång! Imorgon kommer de och mäter upp köket och om 3 veckor kommer de från veteranpoolen och börjar fixa staketet runt tomten så nu äääääntligen kanske vi är igång!
 
Jag avslutade dagen med att åka på visning, en sån där visning som man känner på sig redan innan att den kommer att gå knas....och mkt riktigt så började det med att jag åkte till fel hus... Hade inte varit hemma hos denna tjej tidigare och förlitade mig helt på GPS:en och det gick ju sådär....
Sen var det 2 låååånga trappor upp till huset och jag har ju en del att kånka på kan man säga så jag var lätt svettig när jag kom upp! PUST!
Sen när jag väl var på plats så flöt allt på som vanligt, tur att man är rutinerad ; )
 
Idag har jag inga planer efter jobbet mer än att hunden väl ska rastas och någon form av mat ska lagas men annars är min plan bara att softa i soffan!
 
Imorgon är det visning hos en ny värdinna och på onsdag är det Lolas första nyhetssläpp för säsongen! Tjohej vad tiden går fort!
 
Jag längtar ju efter att det ska bli liiiiiite kallare så att man kan börja ha varma koftor på sig på jobbet och idag klickade jag hem denna från Indiska medans de fortfarande har 30% på allt ( koden upphörde egentligen igår men funkade fortfarande idag, fallinlove är koden om ngn mer vill prova.)
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av lars:

Du ser mycket bra ut osminkad. Slappa i soffan låter skönt

Kommentera inlägget här :