Pollen, avbokningar och inredningstankar

publicerat i Familjen, House of Lola, Inredning, Jag;
Ja u har det verkligen exploderat med pollen och både G och jag känner av det och när F kom hem från skolan igår så var han helt sänkt.....låg hela kvällen och bara vilade med en sprängande huvudvärk... så idag är han hemma från skolan och vilar.
Själv känner jag mig lite nere då jag är inne i ett stim just nu med avbokade visningar....=(  Förra helgen skulle jag haft 2 visningar och båda blev avbokade och denna vecka skulle jag haft 4 visningar och alla har blivit inställda utom en....surt...
Så just nu så känns det som att jag har lust att sluta sälja men jag vet ju att det kommer att gå över...men överlag så känns det som att folk har svårare för att boka upp sig och bestämma saker nu för tiden. Man väntar hela tiden på att det ska dyka upp ngt roligare och då avbokar man gärna i sista stund det där som man lovat att vara med på även om det innevär att ngn blir besviken.. En tråkig utveckling tycker jag...
 
Men jag försöker istället välja att fokusera på det som jag kommer att hinna med, dels så hinner jag spendera mer tid med min familj och sen hinner jag träna med hunden.
 

Denna donnas hår är ju bara så galet vackert!! Och tjockt!
 
 
Och medans jag skriver detta så får jag en avbokning till....alltså jag blir på riktigt deprimerad....
 
Så är det ngn som läser här inne som vill ha en visning av Lola kläder, hojta till ;-) Jag åker nästan hur långt som helst! Smått desperat....
 
Annars så försöker jag göra om lite smått här hemma, vi är ju klara med Filips nya rum och så har jag målat om en vägg i vardagsrummet till fondvägg så nu funderar jag på vad jag ska sätta upp där på väggen istället för de tavlor som jag hade där tidigare. Inte så sugen på att köra samma sak... Har iaf köpt en ny lampa som ska stå på hyllan bakom soffan.
 
 
Från ICA och med ICA kortet så blev det halva priset så bara 174:-. Är sugen på ett nytt vardagsrumsbord också att ha framför soffan och jag hade spanat in detta
 
Men efter att ha tagit fram måttbandet så konstaterar jag att det blir för stort....vår soffa går ju i vinkel så bordet måste passa in mellan de utskjutande delarna och det gör detta inte.... Får fundera vidare...
 
Eftersom det helt plötsligt blev en ledig helg så tänkte jag kanske ta tag i Filips gamla rum som nu mest agerar förråd till en massa kläder så just nu är det mest kaos där inne. Skulle ju vara skönt att ta tag i det och få lite ordning.
Min dröm är ju att få ett fint litet hemmakontor men det är ju en del som måste fixas där inne först....väggar ska spacklas, skruvas ner hyllor och få bort alla kläder....pust! Men men det är väl bara att börja...

Kommentera inlägget här :