Att vara igång med vardagen

publicerat i Dagens outfit, Livsstil, Maten, Vardag;
Japp idag börjar även skolan så nu är det full snurr på vardagen igen! Jag var som sagt duktig i söndags och gjorde matlådor för mig att äta på jobbet för hela veckan. Jag tänker att om jag är duktig och äter bra frukost och lunch iaf så gör det inte SÅ mycket om jag inte äter superbra på kvällen.
 
Jag måste ta tag i mina matvanor men jag vet att om jag går all-in och förbjuder mig själv allt så kommer det gå käpprätt åt skogen efter bara några veckor så därför försöker jag satsa på ett hållbart tänk.
Jag har även googlat och försökt hitta lite nya recept som passar både för att göra storkok och få matlådor för hela veckan och lite nya tips på vad vi kan äta till kvällsmat.
Jag veeeeet ju att nyckeln till att få ihop min vardag och må bra i kroppen handlar om planering och framförhållning så att jag inte står där kl 17 och inte har en aning om vad vi ska äta samtidigt som jag ska iväg på visning.
 
Problemet är ju när jag inte tar mig den tiden eller när fantasin tryter....då blir det inte bra..
 

Detta är veckans matlådor. Bönpasta, broccoli och torsk. I de lådor där det saknas torsk la jag senare ner några kycklingfiléer. Till detta tar jag lite naturell kvarg som "sås".
Inte superkul mat men det mättar och det är bättre än inget!
 
Har blivit dåligt med dagens bilder men bjuder iaf på en från i måndags när jag t om hade tagit fram kläder kvällen innan för att se till att de matchade...ha ha! F var mycket fundersam över vad jag höll på med..
 
 
Ny tröja från Lindex som jag dock lyckades få ett hål på redan första dagen ...morr....och så jobbarbrillorna på!
 
 
Nertill var det bara Lola. Lane low ( nu lite uppputsade med skokräm), camoleggings och en brungrå Make a wish kjol.
 
Annars fotar jag inte så mycket just nu mer än det här...
 
 
Lyktstolpar...
 
Har förklarat krig mot kommunen som skiter i att var och varannan lyktstolpe är trasig så att jag som är ute och går tidig morgon och sen kväll ( eller ja nu är det ju mörkt mest hela tiden...) tvingas gå i mörker hela tiden.
 
Så jag fotar numret på den trasiga lyktstolpen och så mailar jag dem....he he....en riktig nagel i ögat är jag!

Kommentera inlägget här :