Att ha haft vackert väder!

publicerat i Familjen, Höst, Torsten,;
Ännu en helg förbi och detta var första helgen på länge som varken mannen eller jag hade något speciellt inplanerat ( eller jag hade en lola visning igår..) så vi har passat på att göra en smula av allt det som hänger över oss ständigt här hemma...tvätt, städning, röja altan, plantera höstblommor, aktivera valp....
 
Men vi började med en riktigt soft kväll i fredags, alltså finns det något bättre än fredagskvällar??! Man kan vara uppe sent, man vet att hela helgen ligger framför en och alla är så där skööönt trötta..
 
Nästan hela familjen hamnade i soffan framför Idol ( inte mitt favoritprogram men M ville titta och jag slösurfade under tiden - helt ok) sen efter en stund så blev det väldigt tyst omkring mig.
 
 
 
Och då har detta hänt...valpen som hade tokspel hade äntligen somnat, gammelvovven sov, mannen ( som hade gått upp i ottan) hade somnat till höger om mig och till vänster hade jag detta...
 
 
Lugnt och skönt blev det med andra ord! Så jag knäppte på Netflix och brände av några avsnitt av Modern Family - hade ju helt missat att det kommit ut en ny säsong där! Yey!!
 
Lördagen började med en skön såsmorgon i sängen..
 
 
 
Sen gjorde jag ett ryck och slängde ut alla mattor och dammsög av hela huset innan vi packade ihop oss och åkte till badhuset.
 
Efter ett par timmar där så var man rätt mör men när man kommer hem till en superpigg och busig valp så är det bara att bita ihop och svida om för en promenad så han får göra av med lite energi.
Det var ju dock helt underbart väder så det gjorde inte så mycket att komma ut och få lite frisk luft.
 
 
 

Älskar hösten och att vi har detta precis bakom husknuten!
 
Igår så fortsatte vi röja hemma och jag tog mig ut och sprang en sväng! Länge sen jag fick till en långrunda men igår blev det äntligen en mil, en tuuuuung mil ska tilläggas men så skönt efteråt!
 
Jag och G gick en sväng med hundarna också så Torsten fick springa av sig och leka med sin nya leksak!
 

Superkul var denna så den får följa med på kvällens valpkurs, sista gången så ikväll blir det examen! ; )
 
Imorgon tisdag, då ska min jobbarkompis trimma till Torsten inför helgens utställning och jag ska hinna med ett Tabata pass innan. Gäller att klämma in allt så man hinner göra allt man vill... Sova kan man väl göra när man blir gammal eller? ; )
 
Sist måste jag ju visa en bild på den fina ljungen som finns på min trapp nu!
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elise:

Låter som en riktigt mysig helg! Härliga bilder! :)

Svar: Tack! =)
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :