Fullspäckad vecka

publicerat i Familjen, Jag, Torsten,;
Ja förra veckan så var det verkligen bara att borra ner huvudet och köra...måndagen var lugn och jag passade på att gosa lite extra med hela familjen.
Sen tidigt på tisdag morgon så åkte jag iväg på kurs i huvudstaden tillsammans med en kollega, roligt att göra ngt annat och det var verkligen en jättebra och nyttig kurs men det är ovant och ansträngande att sitta stilla och bara lyssna...
Så onsdag kväll rullade vi hemåt igen och då var det bara att packa upp och packa om nästan för på fredag lunch så skulle jag och ett par kompisar rulla mot Ullared.
 
Men först skulle jag klara av en jobbardag och visning på torsdagen!
 
Hann dock med att andas in lite skön höstluft under tiden som Moa var och spelade på orkestern, jag brukar passa på att ta en promenad med Torsten då. Är ju så skönt att få gå någon annanstans än i mina gamla vanliga kvarter!
 
 
Sen var det snabbt hem och svida och för att lämna barn och hund hos barnvakt och sen sladda vidare till lola visning.
 
Fredag lunch så blev jag upplockad på jobbet och bilen med de här glada tjejerna rullade iväg
 
 
5 timmar senare rullade vi in på campingen och korkade upp bubblet!
 
Efter att vi installerat oss i stugan och fått i oss lite mer vin så var det dags att gå in i varuhuset och 3 timmar senare hade vi klarat av shoppingen del 1.
 

Detta är dock allas shopping så inte bara min ;-)
 
Sen blev det lite mer vin och babbel innan vi gjorde oss klara för dag 2. På lördagen var det klart mer folk ( det var t om kö utanför när vi var klara och gick ut) så vi var rätt nöjda med att vi hade klarat av den mesta shoppingen dagen innan.
 
Vid 14-tiden rullade vi hemåt igen och jag hann både landa hemma, packa upp påsarna och kolla lite på TV innan jag slog ihop mina blå igen.
 
Igår så skulle vi egentligen ha åkt och hälsat på hos Torstens uppfödare men det blev ändrade planer så jag och G passade på att ta en riktig långpromenad ihop med Torsten.
Det var ju så galet fint väder så man ville aldrig gå in!!
 
 

 Resten av dagen ägnades åt att hälsa på hos mamma och pappa, jag levererade garn till min mamma som ska sticka en långkofta till mig och sen ta hand om tvättberget som aldrig verkar minska...
Hunden var rätt nöjd efter morgonens långpromenad.
 

Jag gled runt i Filips tofflor för att spara lite på min hälsporre som har börjat bråka igen.
 
 
Tur att man har ett barn som har stora fötter! ;-)
 
Denna vecka är lite lugnare som tur är så att jag ska försöka hinna ta tag i några av surdegarna där hemma som har hängt över mig en längre tid nu.
Tur att det bara är ett par veckor kvar till barnens höstlov, då har jag tagit lite ledigt och jag och G ska försöka ta tag i planeringen av renoveringen av kök och hall som börjar bli lite smått akut nu!
 
Idag ska jag som vanligt plocka undan allt skit som ligger överallt eftersom de kommer och städar imorgon!
Älskar tisdagar! <3
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lollo:

Så kul att få åka iväg på kurs. Var på kurs med mitt jobb för någon vecka sedan. Så bra att få lite ny input och bryta av vardagen lite 👍🏻😃
Och Ullared - vilken dröm! 😍 Ska dit i slutet av november 😍😃🤣🙈 med alla andra som också vill handla inför julen. Men jag och några tjejkompisar åker och stannar över natten. Ska bli härligt. Jag är ju så nyfiken om vilka fynd du gjorde där? Fanns det mycket kläder till oss kvinnor eller hur var utbudet? Du måste bara visa lite fynd du gjort så blir jag ännu mer längtande 💕
Så fina bilder på din hundpromenad. Verkar vara en så fin liten hund med lite personlighet men ändå så snäll!
Ta hand om dig och tack för all inspiration du ger här! Alltid lika inspirerande att höra om vad du skriver om! Tack! 💕
Ha en skön kväll och snart helg också!
Kram

Svar: Jag shoppade mest till barn och man faktiskt på Ullared, men det finns absolut mkt till oss kvinnor också! Köpte "bara" en jacka och sjal till mig själv ;-) Men jag kan rekomendera Ullareds bloggen, där kan man få många tips!Tack för dina fina ord både om bloggen och om min lilla pälskling! Alltid kul att kika in här och hitta en kommentar från dig. =)
Kram
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :