Helgen i bilder!

publicerat i Barnen, Jag, Torsten,, Träning, Vardag;
Ja ny vecka och grått och trist är det nu så då gäller det att försöka hitta ljusglimtarna.
 
Jag har försökt få in en ny vana, att komma ut på en promenad direkt efter jobbet och då gärna i skogen för att tanka lite dagsljus och frisk luft. Gäller att passa på innan det blir vintertid snart och man inte hinner hem från jobbet innan det är mörkt...
 
Så oftast tar jag mig till ett spår på andra sidan stan där det inte är så mkt folk och jag kan rensa tankarna, i fredags så passade jag dock på att prata i telefon ostört ( hemma är det ju ALLTID någon som vill mig ngt...)
Är mkt funderingar som snurrar just nu eftersom jag har ett nytt jobb på gång men alla detaljer är inte klara ännu och hur det än är så är det lite läskigt att rycka upp sig själv med rötterna och börja om..
 
 
Terapi!
 
Tur jag har mina bästa systrar att prata av mig med och som kan hjälpa mig att bringa ordning i tankarna!
 
På lördagen så var G äntligen lite ledig och planen var att vi skulle åka och hälsa på Torstens uppfödare och valparna som just nu är 7 veckor och helt ljuvliga! Men precis när vi skulle hoppa in i bilen så får jag ett sms där det står att hon är sjuk och vi kan inte komma.....barnen blev SÅ besvikna och även jag... Men istället så gjorde vi en liten utflykt till svärföräldrarna och hälsade på deras nya häst och bytte däck på bilen.
 

Inte riktigt lika roligt men iaf en liten utflykt som avslutades med mat på Filips favoritställe - KFC!
 
Både lördag och söndag startade jag dagen med en långpromenad, jag tränar ju inte så mkt på helgerna vanligtvis men långpromenader försöker jag få till iaf.
 

 
 
Söndagen hade jag visning på fm och sen stannade jag till och hämtade barnen som varit hos mormor under tiden, mysigt att få lite mamma tid också. Hon är ju pensionär nu och njuter i fulla drag!
 
Denna vecka så jobbar G i princip dygnet runt så att jag försöker att få vardagen att gå ihop med allt som ska hinnas med, tur i oturen så har jag inga visningar inplanerade förrän till helgen så det är skönt.
 
Idag skulle jag ha varit med på min löparskola men jag inser att jag inte orkar först springa och sen gå ut med hunden så istället tar jag med mig Togge och springer ett varv i spåret - win-win liksom.
 

Får nog bli lite fuskfärg efter duschen ikväll också, man känner sig piggare med lite färg på kroppen ju! ;-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lollo:

Hej! Grattis till ett nytt jobb!!! Att kasta sig ut i något nytt är ju nyttigt men samtidigt lite skrämmande. Man vet ju vad man har men om man inte vågar nytt så blir det ju inte förändring heller 🌸💗 Hoppas du ska trivas bra på det nya jobbet och att det blir riktigt bra. Säkert mycket nytt att sätta sig in i men det fixar du!

Smart att ge sig ut innan mörkret faller på kvällen. Det är ju lite dagsljus och gärna sol som man vill ha för att behålla energinivån något på topp 😃 och lite färg är ju inte dumt - ofta känner jag mig genomskinlig på hösten/vintern... Det är nu när okt/nov är som man borde åka utomlands. Men vi har satsat på en ny altan precis som mi 👍🏻😃 och tvättning av tak 🙈 så det får nog bli om något år eller så... tvättning av tak är ju inte det roligaste att lägga pengar på men behovet är stort och det där med hus är ju som ett stort svart hål - finns alltid något att göra 🙈

Hoppas du får en fin helg och peruken blev supersnygg! Och outfiten med koftan 👌🏻🌟 Du hittar alltid fina kombinationer! En stor inspirationskälla är du! Kram kram 💗

Svar: TACK!! Ja det känns lite läskigt men blir säkert bra, ska bli kul att prova på ngt nytt!Och tack för dina fina ord, känner mig lite tråkig ibland som bara mal på om samma saker så då är det kul att höra att jag inspirerar ngn iaf! ;-)
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :